Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 3465 ggr
whiteangel2
6/25/13, 12:11 PM

Kraftiga humörsvängningar

Någon annan som har erfarenhet av kraftiga humörsvängningar?

Jag får oftare och oftare kraftiga humörsvängningar och alltid mot min sambo/fästman. Vi kan ha en bra dag tillsammans och helt oväntat blir jag plötsligt rasande och bara skriker åt honom trots att det egentligen inte finns något att bli arg på. Efteråt gråter jag och är jätterädd för att vårt förhållande inte ska hålla eftersom han säger att han inte kommer att orka med det här i längden. Jag har diagnosen depression men jag förstår inte varför mitt humör kan växla så snabbt och utan en påtaglig anledning. Jag vet att jag upplevde att jag gjorde något liknande mot en kompis för ca 10 år sedan men då gick det över och jag fick aldrig någon förklaring eftersom ingen hjälpte mig.

Någon som känner igen sig?

Marre

Annons:
IaMiaMaria
6/26/13, 4:57 PM
#1

Jag har också problem med kraftiga humörsvängningar. Har varit inne på psyk flera gånger får ångest och depression, men nu väntar jag på en utredning för ev Borderline då jag även har ett visst självskade beteende. 

du behöver nog hjälp för att komma till rätta med dina humörskiftningar. Finns något som heter DBT som kanske skulle passa dig.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: