Annons:
Etikettspecifik-fobi
Läst 3179 ggr
Jovisstabsolut
12/2/11, 4:36 PM

PANIK! Emetofobi!

Okej, okej, okej. Ursäkta stavfel och liknande men det känns som om jag knappt får luft just nu.

Jag har grav emetofobi, alltså fobi för kräkningar och nu är det så att just magsjuka/vinterkräksjuka har brytit ut hos en en nära kompis familj, jag och dottern i familjen umgås väldigt mycket, mamman och min mamma umgås väldigt mycket, sonen och lillebrorsan är de som umgås mest. HJÄLP! Är det någon där ute som har ett bra råd för att hålla sig frisk? Jag har panikångest här och går runt med vantar och munskydd, snälla. Finns det någon som känner igen sig?

Josse

Annons:
Wand
12/2/11, 4:39 PM
#1

Jag har också emetofobi. Så fort jag får nys om att någon har magsjuka, vart som helst, t.o.m över internet, så proppar jag i mig hela vitpepparkorn. 

Jag har 3 småsystrar som alla får en släng av magsjuka minst en gång varje år, och jag har själv klarat mig ifrån det sedan jag var 9. Så det känns som att vitpepparen faktiskt funkar.

Det jobbigaste är ju att då någon har magsjuka så får man sådan ångest att man mår illa och tror att man har det själv, hahaha…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Jovisstabsolut
12/2/11, 4:57 PM
#2

#1 Ja, fy detta är ett rent helvete! Jag har bara mald vitpeppar, men jag tryckte i mig en del. Dricker frän apelsinjuice, tvättar händerna och har låst in mig på rummet lite halvt isolerat.

Hur fixar du skolan eller jobbet? Jag vet inte ifall jag måste sjukskriva mig eftersom jag varken kan ta i handtag eller ens andas normalt i ett klassrum, vilket innebär att jag håller andan tills det blixtrar framför ögonen. Jag kan inte heller äta maten i skolan för att jag tror att förskolebarnen har haft gafflarna i munnen och sedan har de glömt att tvätta just DEN gaffeln.

Josse

Upp till toppen
Annons: