Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2836 ggr
JessicaJess
1/5/13, 11:39 PM

Ångest, depp, dödsångest, stress, hypokondriker..

Ja, jag lider nog av allt. Allt jag ser hör läser, det har jag. Jag tror att jag blir sjuk av allting. Har så svåra ångestattackar på senaste, o konstant tryck över bröstet o hjärtat. Åkte in på akuten o gjorde EKG test, men de var inget fel på mig. Är bara 24 år gammal. Men läkaren sa att de var bara stress. Ångesten gick väl över i ngn timma, sen var den tilblaka igen, o nu har jag konstant ont i bröstet, får panik hela tiden, kan itne sova på nätterna o medicinerar endast med atarax, som knappt hjälper. jag vet inte vart jag ska ta vägen, vågar knappt ringa till vårdcentralen o berätta mitt problem. Kan knappt åka buss, absolut inte flyg. Jag har blivit folkskygg, hatar stora folkmassor o vara någonstans där jag inte känner mig hemma. Värst är det när jag ska sova, får så jävla ont i bröstet ( hjärtat tror jag såklart alltid ) Jag känner mig aldrig frisk. Tror alltid att jag har någon sjukdom som gör att jag ska dö. Går runt o tror att jag ska dö hela jäkla tiden, det är så jävla jobbigt. Känner ingen glädje o mening med livet längre. Mår så psykiskt dåligt när jag skriver detta, o smärtan i bröstet är oehörd. Känner mig som att jag bara vill lägga mig ner på golvet o dö. Fast jag är livrädd för döden, det är så svårt för mig att beskriva detta, men jag vill verkligen inte dö. Men de känns som de nästan hela tiden. Jag vill inte gå runt såhär mer, vad ska jag göra? Hur ska man berätta för en läkare hur man känner när det är så jäkla mycket som snurrar i ens huvud? Jag känner igen mig i så mycket utav de ni skriver, känner exakt som er. Men ändå så lugnar det inte mig, jag väntar liksom in döden, o de känns som den kan komma när som helst. Jag vill verkligen inte känna såhär mer..Vill få tillbaka mitt liv igen..

Annons:
Upp till toppen
Annons: