Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 3236 ggr
miserable
6/1/12, 1:56 PM

Ni som äter/har ätit Venflaxin-för- och nackdelar?

Ev ska jag göra ett medicinbyte till venlafaxin om några veckor om paroxetin inte hjälper mer än nu.

Är i valet och kvalet om jag ska våga prova detta, har läst så mycket negativt om denna medicin. Bara biverkningar, ingen verkar ha blivit hjälpt och jättesvår att sluta med. Fick mycket ökad ångest av paroxetin i början och jag vet inte om jag orkar ta mig igenom en sådan period igen.

Så jag skulle vilja ha hjälp av er därute som har erfarehet av Venlafaxin, både positivt och negativt.

Tusen tack på förhand Glad

Annons:
Zaphix
6/3/12, 12:29 AM
#1

Var ett helsike att sluta med, tog lång tid att trappa ur. Gjorde inte att jag mådde bättre alls tyvärr, snarare sämre.

Men alla reagerar ju olika på mediciner, det som fungerar dåligt på mig kan lika gärna fungera bra för dig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Sathalie
6/3/12, 12:33 AM
#2

Jag blev mycket jämnare i humöret när jag började med tabletterna. Men det är ett rent helvete om du glömmer dina tabletter någon dag. Det liksom.. klickar i kroppen (vet inte hur jag ska förklara det bättre förutom att det känns som att kroppen somnar i en hundradels sekund?) Och när jag missar dem får jag ett sjujävlar humör. Mycket värre än det var innan. Likadant så kan man ibland uppfattas som en zombie av omgivningen. Man får inte lika starka känslor åt något håll. Man blir lite mer apatisk helt enkelt.

Upp till toppen
Annons: