Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 590 ggr
Saralindfors
2020-01-17 13:48

Vaknar och kräks på nätterna

Hej jag är 18 år och för ca 1 år sen levde jag med konstant bulemi och det var en stor del av min vardag. Kan inte säga att jag är helt frisk idag men det jag inser nu är att det handlade aldrig om mig min kropp, utan att jag hade konstant ångest och mådde psykiskt dåligt. Fortfarande idag när jag får ångest eller är stressad vaknar jag ofta upp mitt i natten och måste tillbringa 1-2 timmar på toaletten för jag mår så illa. Så min fråga är om detta kan vara kopplat till min tidiga ätstörning och ångest eller en slump att jag mår illa vissa nätter?

Annons:
Sindri
2020-01-17 15:06
#1

Jag tycker du skall söka psykologhjälp för detta. Kropp och själ är så intensivt sammankopplade och påverkar varandra. Forskare lär sig nu mer och mer om detta.
Ibland fastnar kroppen i beteenden som inte har någon underliggande fysisk orsak, det kan handla om smärta som inte försvinner trots att orsaken till den försvinner.

Kanske är det något liknande  din kropp håller på med nu, din rädsla för att det skall hända gör att det händer och nu har det kanske blivit en vana för kroppen.
Du kan testa att ta en åksjuketablett, Postafen, när du går och lägger dig. De är receptfria och väldigt skonsamma och mig har de hjälpt mot illamående när jag varit gravid så det mycket väl funka för dig också. Det kanske räcker att med några nätter för att bryta en vana.

Upp till toppen
Annons: