Annons:
Etikettdiagnoser
Läst 940 ggr
Lojsan15
2019-07-24 10:14

Sociopat

Hej, jag tror att jag har antisocial personlighetsstörning. Jag tror att jag ”tvingat” mig själv att bli en, enligt mig så är det en bra grej. Jag tycker om kontroll och tycker om att göra andra rädda. Har sen jag varit liten, varit en dramaqueen, kan gråta på beställning osv. Jag har känslor men kanske redan vid 13 års ålder började jag undra vad det är för fel på mig. Jag går på antidepressiva och equasym. Jag tror att jag är ”besatt” vid tanken att vara sociopat att jag typ blivit en, har haft så i ungefär 3-4 år. Jag lyssna på låtar som handlar om det, tvingade mig själv att kontrollera andra, säger till andra att jag är en psykopat osv. Älskar tanken av kontroll, få vad jag vill o sånt. Jag hade problem med ”rastlöshet” därav fick jag diagnosen adhd, men har ALLTID känt att det är något annat inom mig som är på något sätt mörkt, och jag säger inte att det är dåligt. Jag har haft många förhållanden men det längsta har varit i 3 månader och jag blev galen, så han gjorde slut. Det börjar alltid med att jag känner kärlek osv till personen, men sen när personen inte svarar så förlorar jag tillit. När jag menar att personen inte svarar så menar jag att personen svarar inte på kanske 10 minuter, förut så blev det så grovt att jag började skicka bilder till mitt ex när jag skadade mig själv för att han ska fatta att han måste svara. När någon säger att vi ska ses så måste jag veta 100%, annars förlorar jag tilliten till personen. Varför är jag såhär? Jag hade problem med att ljuga när jag var yngre, älskade att få uppmärksamhet. Ljög om många grejer, jag ljög tex om att jag gick på olika typer av danser för att få andra o dras till mig. Jag har alltid varit lite utanför i skolan. Jag förväntar mig ett seriöst svar av någon som vet vad den pratar om.

Annons:
Calcifer
2019-07-24 11:11
#1

Vi kan inte sätta någon diagnos på dig över nätet. Om du söker ett seriöst svar är det psykiatrin du måste vända dig till.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lojsan15
2019-07-24 14:04
#2

Jag vill bara ha någon slags hjälp, om det är någon som har samma sak som mig osv.

[EmoGirl]
2019-07-25 22:56
#3

Det med tillit har jag också (väldigt liknande till o med) Jag har blivit sviken väldigt ofta och om jag nu litar på en person och öppnar mig och den personen sedan sviker mig så tappa jag tillit för alla och typ låser in mig på mitt rum ett par dagar och skär mig. Förstår hur du känner dig men kan tyvärr inte säga vad det beror på… Antar att det har med ens uppväxt och upplevelser att göra (och naturligtvis depressioner, etc.) Har under en tid i livet ljugit till mig vänner och uppmärksamhet på det sättet du beskriver. Jag slutade dock i sjuan och har nu riktiga vänner som stöttar mig (från nian) Tror att det kan ha att göra med att man känner sig utanför och ouppskattad när man är sig själv… är dock osäker

Zadeira
2019-07-26 07:46
#4

Min spontana fundering är om du kanske helt enkelt försöker vara lite "rebellisk" känslomässigt. Jag var sån att när jag hade blivit sviken och mobbad väldigt länge bestämde jag mig för att istället för att bli ledsen så skulle jag se det som att jag  hatade dem om de hatade mig. Jag försökte medvetet intala mig att jag var bättre än alla andra och ingen förtjänade att vara vän med mig i alla fall. Helt enkelt, istället för att bli sårad och ledsen intalade jag mig själv att de ändå var mycket sämre än mig. Dessutom blev jag så rebellisk att jag ofta gjorde saker som de skulle hata mig mer för, bara för att själv försöka skapa ett avstånd till hur jag egentligen mådde.

Nu förstår jag att det var en överlevnadsmekanism som kickade in. Hade jag fortsatt bli ledsen, sårad och känner mig hemskt utanför hela tiden så hade det förmodligen slutat ännu värre än det gjorde. Jag led av depression, men kändes som att så länge jag intalade mig själv att alla människor var dumma i huvudet så gick det att leva med för att jag "var bättre" än alla andra.

Lojsan15
2019-07-26 13:23
#5

Känner igen mig väldigt mycket i det ni skriver, men jag har aldrig varit mobbad osv så jag har egentligen ingen ”anledning” att vara så som jag är. Har alltid varit den personen som ”slår tillbaka” så folk var rädda för mig i skolan osv.

Lojsan15
2019-07-26 13:23
#6

Känner igen mig väldigt mycket i det ni skriver, men jag har aldrig varit mobbad osv så jag har egentligen ingen ”anledning” att vara så som jag är. Har alltid varit den personen som ”slår tillbaka” så folk var rädda för mig i skolan osv.

Annons:
Lojsan15
2019-07-26 13:29
#7

Dessutom har jag alltid varit den som hamnar i bråk och slagsmål, det är något jag tycker är kul. Har behov av att argumentera med folk och är väldigt aggressiv av mig som person, så det har slutat med att mina ex är rädda för mig.

Lojsan15
2019-07-26 13:29
#8

Dessutom har jag alltid varit den som hamnar i bråk och slagsmål, det är något jag tycker är kul. Har behov av att argumentera med folk och är väldigt aggressiv av mig som person, så det har slutat med att mina ex är rädda för mig.

[EmoGirl]
2019-07-26 15:01
#9

#7 Jag älskar också att slåss och argumentera, framförallt med killar. Antar att du liksom vill ta din plats och att andra ser dig.

Upp till toppen
Annons: