Annons:
Etikettövrigt
Läst 857 ggr
Calcifer
2019-06-14 12:30

Uppdatering!

Jag har varit tyst här på senaste tiden och anledningarna är många. Tänker bara ta upp de positiva så vi kan glädjas åt nåt tillsammans istället för att bli ledsna.

- Semester med mamma.
Jupp, ni hörde rätt. Jag och mamma var på en femdagars semester i en stuga som låg enbart ett stenkast från havet. Privat stuga, privat liten sand. Den låg även vid en vik och hade inga grannar som var där än då det är lågsäsong. Ack vad vi trivdes. Och katterna fick följa med och hade hur roligt som helst båda två. Jag och mamma hade en riktigt dålig relation när jag var tonåring pga en massa saker så vi har nystat och berättat och öppnat upp för varandra otroligt mycket. Samt pratat roliga minnen och fnissat ihop. Helt fantastiskt helt enkelt.

- Fått boendestöd.
Efter alla skräckberättelser från andra var jag väldigt skeptisk till det, men det fungerade fint. De träffar mig 1-2 gånger i veckan utanför porten. Så slänger jag först sopor, kartong, glas, eller vad det nu är. Sen går vi på en promenad tillsammans. Finns inga krav eller tvång och ingen som säger åt mig vad jag ska göra. Vi bestämmer liksom tillsammans hur det ska se ut och fungera vilket känns jättebra.

- Organiserar mig bättre.
På en whiteboard har jag i toppen vilken vecka det är skrivet, och sen under M, T, O, osv. Och på varje rad ska jag EFTER dagen gått skriva vad jag gjort i listan. Detta för att jag inte ska ha någon press på mig genom att kolla på den och tänka fuck, jag skulle ju göra x idag… Bättre då att jag efter veckan gått kan kolla på den och känna mig stolt över det jag faktiskt fick gjort. Stort eller litet. Storstädning eller diska. Spelar ingen roll, det hamnar på listan ändå. Känns bättre att göra på det viset. Samt att jag försöker hålla lite mer koll på hur mycket jag faktiskt rör mig.

Så det är väl vad jag pysslat med ungefär. Eller ja, det finns en sak till, men det är hemligt tills vidare!

Hur har det varit för er?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
2019-07-19 10:47
#1

Nu har du haft boendestöd ett tag Calcifer, hur funkar det nu? Trivas du med det?

Uppdatering angående mig: jag har semester i tre veckor till, men inga planer. Jag är rätt nöjd med att bara slippa krav. Har kvar min plats i arbetsträningen till den sista september, efter det vet jag inte vad som sker men jag försöker att inte oroa mig nu.

Calcifer
2019-07-19 11:58
#2

Ja jag trivs med boendestöd. Att få en promenad varje vecka där jag kan slänga skräp och sånt är bra för mig. Mer än så är det inte än, vilket ju gör att det är kravlöst nog för att min ångest ska klara av det.

Skönt med semester, det behöver alla då och då hur mycket eller lite man än arbetar! Hoppas att du får en ny plats och att det löser sig och att det är någonstans där du trivs!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: