Annons:
Etikettövrigt
Läst 1179 ggr
Glassljus
2019-04-13 12:33

Kan inte sitta still - har blivit värre

Vet inte om jag lagt denna rätt btw. Jag har alltid haft väldigt svårt att sitta still och jag måste alltid ha något att göra med mina händer. Detta har blivit mycket värre på sistone. Kan verkligen inte bara still, det börjar nästan klia i hela kroppen och jag blir stressad och anxious. Ibland för att jag blir så stressad på grund av detta så får jag svårt att andas. Vissa dagar är min hjärna helt kaos också och då blir det ännu ännu värre och jag får nästan panik. Jag vet inte varför det har blivit värre heller, för det är inget som har förändrats i mitt liv. Någon som har något tips på vad man kan göra?

Annons:
Thotis90
2019-04-13 20:30
#1

Jag är likadan och jag tror att det har med min asperger att göra, men är inte helt säker. Jag kan inte sitta stilla och vickar oftast på tårna eller pillar på fingrarna. Jag försöker också att byta aktivitet regelbundet. Det kan vara så enkelt som att gå från datorn och sätta sig i soffan istället, bara för att få lite variation.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Maria
2019-04-13 20:34
#2

#0 Du har inte börjat med någon ny medicin? Vissa har som biverkningar svåra myrkrypningar som gör att man har svårt att vara stilla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Glassljus
2019-04-15 15:14
#3

#1 Jag är autistisk, så det kanske är därför det är så för mig också. #2 Tar inga mediciner alls.

Lona
2019-05-27 14:29
#4

Min systerdotter blir hjälpt av att tex sitta på en stor balansboll, då fokuserar kroppen på det. Hon har fått mycket lättare för att koncentrera sig vid läxläsning med mera - dessutom är det nyttig fysträning! I skolan har hon någon form av "geléklump" som hon kan knåda i ena handen.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: