Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1916 ggr
Carmen1234
2019-03-01 00:06

Ångest

Hur gör man egentligen för att bli ångestfri?! Känns som om jag försöker med allt. Träning, promenader, meditation, baka, laga mat osv.. Jag tar även mediciner och går på samtal. Men ingenting hjälper.. känns som om jag kommer leva med detta hela livet… Det kommer jag nog inte orka. Mvh Carmelita som har försökt med allt.

Annons:
Isalel
2019-03-01 13:57
#1

Är du utredd gällande din ångest? Jag har inte någon fastställd diagnos/utredd men läkarna jag träffat säger att jag med största sannorlikhet har GAD och att det är något jag behöver lära mig att leva med resten av livet. Det suger rätt hårt att veta att jag troligtvis måste kämpa med det hela livet - men vetskapen om det och att det finns en orsak till varför jag får ångest över irrationella saker hela tiden lugnar mig ändå… Jag har behandlats med läkemedel i nästan ett år och är nu på väg att trappa ut dem, dom har hjälpt mig ganska bra - men det finns ju en hel uppsjö olika läkemedel, du kanske inte testat ut rätt? Hur påverkar ångesten dig till vardags och vad har du för sysselsättning?

rimfrost417
2019-03-05 20:58
#2

Att bli helt ångestfri är nog inte möjligt,men det kan bli mycket bättre.Märker på mig själv hur det förändrats till det bättre under livets gång.Debuterade som paniker vid 17 år,och det var helvetiskt.Nu vid pensionsålder är jag inte ångestfri men det kan inte jämföras med i mina ungdoms dagar.Påminn dig om att det kommer bli bättre,men det tar tid och du hittar hjälpmedel på vägen.Lycka till!

Carmen1234
2019-03-18 04:00
#3

1# Jag är utredd, har depression, bipolär sjukdom och ångest. Ångesten påverkar mig i vardagen genom att jag får panikångest om kvällarna, när jag är ute bland folk, ska handla ex. Den gör mig trött så jag inte orkar med dagarna . Jag har ingen sysselsättning just nu.

Isalel
2019-03-23 18:46
#4

Hur länge har det sett ut så för dig? Har det varit enklare nån annan tid i livet eller har det alltid varit lika svårt? Jag har inte haft påtagliga besvär förrän jag närmade mig 30 strecket, då med depression och jobbigt med familjelivet så blev jag otroligt mycket mer känslig för det du beskriver. Jag upplever att det har lättat lite när jag fått bättre pejl på depressionen - men jag trillar väldigt lätt tillbaks om jag inte är försiktig med hur mycket jag tar på mig att göra. Har du nån vän/familj att prata med till vardags?

Carmen1234
2019-03-26 04:30
#5

#4 Det har varit såhär i 7 år. Jag har haft ångest och deppressioner under hela uppväxten. Den tid som var som bäst var 2012. 

Jag har vänner och familj, men jag saknar en nära vän.

Upp till toppen
Annons: