Annons:
Etikettövrigt
Läst 885 ggr
Calcifer
1/7/19, 5:53 PM

Avstämningsmöte

Idag hade jag avstämningsmöte med min läkare, min psykolog och min handläggare hos fk. Jag visste ju inte så mycket om vad som skulle sägas under mötet, men tyckte det gick relativt okej ändå. Sjukskrivningen förlängd till april och det jag måste ha gjort tills dess är att anlita boendestöd för att bryta min isolering. Inte särskilt höga krav till en början åtminstone.

Får se vad som händer i framtiden, just nu känns det väl liiite bättre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Lona
1/7/19, 5:58 PM
#1

Men vad skönt! Jag hoppas att jag inte låter alltför klämkäck men försök att hålla kvar den känslan ett tag (lättare sagt än gjort). Det beror säkert på var man bor och vilken handläggare man får, men som jag nog skrivit förrut så var det nästan löjligt lätt att få boendestöd när jag väl ansökte. Lycka till nu!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
1/7/19, 6:01 PM
#2

Skönt att mötet gick bra.

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
1/7/19, 10:26 PM
#3

Tack båda!

Jag var så himla rädd innan mötet att de typ skulle kräva att jag skulle ut på jobb NU!!! Men åtminstone till 9:e maj är jag sjukskriven och ska jobba på att få en drägligare vardag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MonicaLagerquist
1/8/19, 8:24 AM
#4

❤️

Stolt ägare till fem La permer

Zadeira
1/8/19, 6:50 PM
#5

Vad skönt att de ändå verkar vilja ta det i ett tempo som känns rimligare än att allt ska göras och funka NU direkt.

Calcifer
1/9/19, 4:15 AM
#6

#5 Ja jag var ju livrädd att de skulle kräva att jag skulle ut på arbetsträning direkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Herveaux
1/9/19, 8:32 AM
#7

*står på sidlinjen och hejar på*


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
1/9/19, 8:34 AM
#8

Jag skrev t.o.m. fel i första inlägget, sjukskrivningen håller till 9:e maj!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
1/9/19, 12:23 PM
#9

Känns ju ändå både rimligt och möjligt att du tar tag i boendestödet under tiden, det är trots allt ett litet steg i rätt riktning.

Calcifer
1/9/19, 12:39 PM
#10

Ja jag är nöjd med den planeringen, det är inget jag motsätter mig. Jag vill ju bryta min isolering, så att ansöka om boendestöd så att jag kommer ut 1-2 gånger i veckan om enbart för att ta en kort promenad är ju bara bra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
1/9/19, 4:40 PM
#11

TS, det kanske inte alls är rätt för dig, men finns det någon hund i närheten som kan behöva sällskap och promenader ett par gånger i veckan? Tänkte om du behöver en "anledning" att komma ut samt att det faktiskt ger en hel del att vara med djur - men det kan ju också bli ett "krav" som stjälper istället för hjälper. Sen kanske du inte ens gillar hundar, förstås. :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
1/9/19, 4:43 PM
#12

#11 Jag skulle ÄLSKA det, jag älskar hundar så sjukt mycket. Men tyvärr vet jag ingen som har en hund som skulle behöva promenader och bor i en väldigt liten stad så är inte så lätt att t:ex lägga ut annons om sådant heller. Min psykolog föreslog faktiskt det men tyvärr som sagt vet jag ingen som skulle behöva det. Bor många hundar i området men alla är ute massor med gånger om dagen så deras ägare verkar ju inte ha några problem med det. Men jag kan ju alltid kolla upp olika grupper på facebook och se om det skulle kunna finnas någon som behöver hjälp då och då.

Hade jag ekonomi för det skulle jag skaffat egen hund för typ hundra år sen, men tyvärr måste man ju vara ansvarsfull och inte skaffa en hund när man inte har råd med det…

Tack för tipset, jag har tänkt på det förut men jag kanske ska se om jag kan ta tag i det. Om du (eller någon annan som läser) vet någonstans man kan annonsera om att erbjuda sig att vara hundvakt i norrland så länka jättegärna!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
1/10/19, 3:27 PM
#13

Det finns garanterat grupper på FB för det, dock har jag ingen koll på just Norrland. En tanke kan vara att även höra med penionärsföreningar, det kan säkert finnas de som inte riktigt klarar att ge sin hund så mycket motion som den behöver.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Calcifer
1/10/19, 3:39 PM
#14

#13 Tack, återigen, jag ska se till att kolla upp det i helgen och se vad jag kan hitta! Jag är ju inte direkt ute efter pengar, jag vill bara ha lite motivation att ta mig ut, så det skulle inte direkt vara dyrt att anlita mig. Jag skulle kunna gå 2 promenader om dagen med en hund måndag-fredag för typ 50 spänn. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: