Annons:
Etikettövrigt
Läst 741 ggr
Calcifer
2018-12-22 16:58

Era julklappar!

Här i tråden kan vi dela med oss om de julklappar vi fått, även de vi gett om vi så önskar! Hur mycket eller lite man vill skriva är upp till var och en!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2018-12-22 17:03
#1

Vi hade lilla julafton med syster och systerson idag så jag har fått några grejer.

1. Värmefläkt. TACK GODE GUD! Min lägenhet blir så sjukt kall på vintern för elementen fungerar inte ordentligt. Jag brukar sitta med 4-5 lager på mig och sover under minst två täcken och en filt och fryser ofta ändå. Nu slipper jag det! 

2. Badskum. I en sjukt cool Darth Vader flaska. Jag kan inte klaga, även när badskummet är borta kommer flaskan ha en permanent plats på min hylla, sjukt cool!

3. Underlakan med gummiband som passar min säng. Jag har många underlakan men inget som är ett sånt där enkelt att bädda med som faktiskt passar storleken på just min säng. De är inte billiga direkt så jag har aldrig kört på det. Men nu har jag!

4. Påslakan med enhörning. Vitt med en rosa enhörning med texten "always be yourself, unless you can be a unicorn". Hur gulligt som helst!

5. Fotobok. Mamma gör alltid fotoböcker till nästan alla syskon med bilder från året som gått. Jag fyllde ju 30 så fick se bilder från det och även på de syskon och syskonbarn jag inte träffar så ofta.

Ja och sen julklapp till mig själv:

Ny datormus, tangentbord och headset. Inte dyrt men bra kvalité då mina börjat sjunga på sista versen. Väldigt glad och nöjd med dem!

Och Nox, ena katten, är nöjd med kartongen jag fick dem i eftersom han lekt i den i typ två timmar nu och är fortfarande inte less. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2018-12-22 17:19
#2

Jag har fått en julklapp hittills; ett riktigt tjockt och varmt täcke i "fuskdun". Love it! (Min frusna labbe uppskattar det också. ;-) ) Det blir inte så många klappar från mig i år. Mamma får en tomte i en sån där "snöglaskula" som hon samlar på. Hon får dessutom en duschkräm av ett vanligt märke som hon försökt få tag på hela hösten. Hittade den på min vanliga Ica… "Svärmor" får helt enkelt en tomte till sin samling. Pojkvännen får, hrm, leksaker som vi båda kan ha nöje av, så att säga. De öppnas INTE i "svärmors" närvaro! En gemensam vän som vi firar jul med får en oljelampa som hon önskar sig. Och så hundarna, då. De får varsitt nytt täcke, dessutom får de varsin leksak från sin "mormor".


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
2018-12-22 17:24
#3

#2 Jag tycker det låter alldeles lagom! Min mamma och hennes man får varsitt presentkort till systemet så de kan köpa gott öl som de hade önskat sig. Jag dricker inte öl så jag vet inte vad som är gott eller inte, haha! 

Och najs med ett varmt täcke! Att frysa på vintern är det värsta jag vet!

Jag sitter bänkad bredvid min nya värmefläkt och bara myyyyser!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-12-22 20:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det roligaste jag ger i år är en egengjuten figur i betong, en kopia av daghunden (målad i samma färgteckning). Ger en till daghundens husse och matte och en till mina föräldrar. Tyvärr har jag bara bild på den omålade varianten, har slagit in de målade.

Vi firar första "julaftonen" imorgon, och sista på tisdag så efter det kan jag bidra med vad jag fått.

Lona
2018-12-22 21:25
#5

#4, Åh, vad fin! Den ger ett väldigt personligt intryck, en del betonggrejer ser mer ut som "vilken hund som helst" även om de är fina. Vad glada husse och matte måste bli, bästa julklappen! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zadeira
2018-12-23 09:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Tack så jättemycket!

Jag hittade faktiskt en bild på den målade hunden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: