Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 730 ggr
Zadeira
11/19/18, 11:03 AM

Dumma ångest.

Sitter och väntar på samtal från läkaren. Ska be om sjukskrivningsintyg för 3 veckor. Pratade med min samtalskontakt i förra veckan och vi kom fram till att det är vad jag behöver nu. Arbetsträningen har blivit lidande pga stress och ångest, känns som om jag håller på att gå in i väggen. Fungerar just nu väldigt dåligt som människa, allt är bara ångest och stresspåslag.

Har sån jäva ångest inför telefonsamtalet att jag sitter och skakar. Ångest eftersom jag hatar att prata i telefon. Ångest eftersom jag hatar att behöva vänta utan att ha en riktlinje om när de kommer ringa. Ångest över om läkaren kommer vilja sjukskriva mig eller bara tycker jag ska jobba på ändå.

Försäkringskassan är som vanligt svåra att ha att göra med. De vill att jag går upp till 50% arbetsträning. Jag känner att just nu klarar jag inte ens av mina 25%.

Känner att jag verkligen är i en svacka nu. Vet att det kommer bli bättre, att det kommer ordna sig på ett eller annat sätt, men just nu är det tungt. Fruktansvärt tungt. Jag har saker inplanerade som vanligtvis är roliga, men just nu är de bara fruktansvärt jobbiga. Behövde bara skriva av mig lite på en sida där folk förstår.

Annons:
Herveaux
11/19/18, 11:07 AM
#1

Känner med dig! Skickar en bunt styrkekramar och håller tummarna för en läkare med hjärnan inkopplad!🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zadeira
11/19/18, 11:09 AM
#2

#1 Tack! Det uppskattas verkligen!

Herveaux
11/19/18, 11:17 AM
#3

Känns bra fjuttigt, men jag känner igen känslan du beskriver. 😕

Dum fråga men jag antar att du inte har någon som kan komma över och försöka distrahera dina tankar tills telefonen ringer? 

Här på min VC så har dom lunch-stängt mellan 12-13 så har det inte plingat innan dess kanske dina stackars nerver kan få en andningspaus den timmen iaf.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zadeira
11/19/18, 11:34 AM
#4

Nu har min läkare ringt! Tack och lov att det ändå gick så fort. Fick en tid den 22a för att diskutera och eventuellt sjukriva mig då.

Tack 3# för peppet och tipset om sällskap. Som vanligt blir man helt låst när ångesten slår till och känner sig som ett rådjur på vägen och ser inte såna saker som en möjlighet ens.

Calcifer
11/19/18, 11:38 AM
#5

Stor kram. Vet hur det är, hela snurren med papper och telefon och FK och stress. :/


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
11/19/18, 12:09 PM
#6

#5 Ja, det som stressar enormt är ju också att jag får vara hemma 7 dagar utan intyg från läkaren, men jag har inte tid fören på torsdag. Men tänker att hon kanske kan sjukskriva retroaktivt från idag. Jag hoppas det. Ska på möte på onsdag med AF och chefen så då är jag i och för sig ändå på arbetsträningen, om än bara för mötet.

Annons:
Herveaux
11/22/18, 12:33 PM
#7

Hur gick det hos läkaren idag?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
11/22/18, 2:02 PM
#8

Hoppas det gått bra!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
11/22/18, 2:42 PM
#9

Tack för er omtanke! Läkaren sjukskrev mig till 9e december, hon hade full förståelse. Dessutom var hon väldigt ordentlig, jag har ju bara träffat henne en gång förut för receptförnyelse. Idag såg hon att inga prover tagits på mig trots medicinförändringar osv sedan 2014, så hon skickade mig på provtagning för att kolla det mesta, njurar, hb, glukos (hette det så?) och en massa. Dessutom såg hon att jag aldrig gjort en hel häsloundersökning, så det remitterade hon till.

Kom överens om att jag ska prova en tilläggsmedicin för att hjälpa mig ytterligare, så får vi se om det ger mig det där lilla extra som gör att jag kanske kan slippa såna här svackor. Men jag är jättenöjd!

Herveaux
11/22/18, 3:20 PM
#10

#9 Åh, vad skönt att höra att du fick en så positiv upplevelse! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
11/22/18, 3:26 PM
#11

Blir så hemskt glad att du verkar få rätt hjälp!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
11/22/18, 5:40 PM
#12

Ja det är skönt att det för en gångs skull är någon som lyssnar och är på samma sida liksom. Nu får vi bara hoppas FK godkänner sjukpenning för tiden jag kommer vara borta. Blir en mindre rolig julklapp om de inte ger mig pengar för det.

Upp till toppen
Annons: