Annons:
Etikettövrigt
Läst 897 ggr
Calcifer
2018-10-15 12:53

Boendestöd

Mitt dåliga mående har lett till att min lägenhet alltid ser ut som om en tornado dragit fram, så idag ska jag ha mitt första hembesök av boendestöd för att se om de kan peppa och hjälpa mig så att jag kan röja och få ordning på åtminstone min omgivning även om känslorna fortfarande är i storm. Väntar dem om ungefär 10 minuter och jag är så otroligt nervös att jag inte vet vart jag ska ta vägen…

Jag har inte tagit hem folk på hela året, brukar aldrig ta hem någon, och det är så sjukt jobbigt och skäms gör man över hur det ser ut. 

Undrar om någon annan haft boendestöd och hur det gick för er?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2018-10-15 13:32
#1

Snabbt och smärtfritt.

Hon kom, vi pratade lite om vad det är jag behöver hjälp med, hon sa att hon förstår att när man är deprimerad är det inte så lätt så vi får inte ställa för höga krav. Sen gjorde vi en snabb planering och innan de kommer på fredag igen ska jag ha slängt två sopsäckar med kartong. 

Sen tog vi varsin sopsäck och gick tillsammans till återvinningen och slängde kartong.

Gud vad skönt att det gick fort och var så odramatiskt. Jag var typ livrädd för att jag skulle få kritik eller pikar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2018-10-15 13:50
#2

Vad skönt! Jag tror att de har vana av det mesta - det finns ju en anledning till att man behöver och får beviljat ett boendestöd. Har lite krångel att skriva från telefonen så jag kopierar ett tidigare svar: https://bokstavsfolk.ifokus.se/discussions/5b596e2cce12c4525d001fb2-boendestod?discussions-1 (Om länken inte funkar, gå in på bokstavsfolk - > tråden "Boendestöd". Borde ligga relativt långt upp.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
2018-10-15 14:57
#3

Tack, ska läsa där!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Tuulikki]
2018-10-15 16:52
#4

Vad skönt att det kändes bra 😊 Jag har haft boendestöd. Men jag och min boendestödjare träffades bara på stan då det var vad jag behövde öva på. Att ta steget och kliva upp ur sängen, åka buss, vistas på stan, fika framför folk, gå runt bland folk osv. Jag trivdes jättebra med henne och allt var alltid på mina villkor. Kände jag att jag bara ville sitta i ett grupprum på biblioteket gjorde vi det. Ville jag utmana mig själv och kolla i affärer (tycker det är jobbigt pga tjock) gjorde vi det. Hon erbjöd sig även vara med på möten på tex VPM, försäkringskassan.

Calcifer
2018-10-15 18:05
#5

Bra att veta! Som det är nu  är det mest att få det lite i ordning som spelar någon roll.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tlover
2018-11-13 16:05
#6

För mig funkade inte boendestöd. Ibörjan gjorde det det eftersom jag städade inför varje besök. Men jag brukar kunna hålla på så i ca 3 v sedan bryter jag ihop en månad eller mer så det blev tillslut samma som innan fast mer intensivt

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: