Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1399 ggr
Tokyo
8/26/18, 12:45 PM

Ångestdämpande (minderårig)

Har inte blivit utredd för ångest vilket jag antar att man måste bli innan man får något utskrivet? Men jag säger bara att den här ångesten inte kan anses vara normal :) Nåt fel i huvudet måste det vara.

Vet att det finns ångesttabletter på apoteket typ, men gör dem ens någon skillnad? Kan man bara gå in och köpa dem själv?

Helst av allt skulle jag vilja ha något snabbverkande som man tar vid behov, och inte tabletter man tar varje dag, men det finns väl knappast receptfritt?

Annons:
Calcifer
8/26/18, 1:58 PM
#1

Nej det finns inget sådant receptfritt. Inget jag tänker rekommendera åtminstone (det finns ju vissa örtmediciner som t:ex sägs fungera mot sömnproblem men ja). Det du får göra är att kontakta bup, helst tillsammans med målsman, för att få en kontakt. Är det lång väntetid kan du, återigen med målsman, istället kontakta din vårdcentral då de förmodligen kan skriva ut något tillfälligt om det är riktigt illa. Däremot lär du få medicin som är icke-beroendeframkallande i första taget och de är egentligen inte mot ångest utan andra saker men kan fungera lugnande för vissa. 

Dock är det som sagt något du måste göra via läkare antingen vid vårdcentral eller bup.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Thotis90
8/26/18, 5:23 PM
#2

Jag antar att du menar naturläkemedel som kan ha en lugnande effekt (samma typ som Calcifer pratar om). De är inte receptbelagda, utan du kan gå in och köpa dem. De brukar dock sällan fungera, så jag hade istället sökt mig till vårdcentralen.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Zadeira
8/27/18, 10:38 AM
#3

Det brukar gå snabbare att söka sig till VC för att få tid snabbare och få receptbelagda ångestdämpade tillfälligt, sen bör man söka sig till BUP för en längre tids kontinuerlig hjälp som innehåller läkemedel och eventuell annan kontakt.

vallhund
8/31/18, 12:06 PM
#4

UMO kan också vara en väg.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: