Annons:
Etikettövrigt
Läst 1301 ggr
Calcifer
8/24/18, 1:35 PM

Låtsas vara frisk igen då!

Inser att även om FK godkänner min sjukpenning i särskilda fall och även om jag får en summa som hjälper med hyran kommer jag inte ha råd att överleva på den så har bestämt mig för att helt enkelt göra som jag gjort förut - strunta i min psykiska hälsa och söka studier eller arbete. Det är trevligt när man inte har råd att vara sjuk. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Thiah]
8/24/18, 2:16 PM
#1

Är det så illa när man är sjuk? Tycker det är så hemskt :/

Calcifer
8/24/18, 2:18 PM
#2

#1 Om du är sjuk länge, ja. Dessutom går båda mina frikort ut nu i september och då ska jag betala för medicin och besök hos psykiatrin igen något jag inte kommer ha pengar till på ett tag. Åtminstone inte för att besöka psykologen en gång i veckan, kanske en gång i månaden ett tag istället…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
8/25/18, 7:40 AM
#3

Men får du inte bostadsbidrag om du ar rätt till sjukpenning? Då får du ju hjälp med hyran så att du kan lägga de pengarna på medicin och sådär istället?

Eller tänker jag helt fel? Jag har iofs rehabersätting, med den får jag ut 3000. Utan bostadsersättningen på 6000hade jag aldrig klarat mig ekonomiskt, nu går det jämnt runt med nån hundralapp till besparing.

Calcifer
8/25/18, 11:04 AM
#4

#3 Utan någon annan inkomst kommer jag få mer än 2500:- mindre än nu, och det är med bostadsbidrag, om de godkänner. Jag får det knappt att gå runt nu, hur jag ska få det att gå runt när det är mer än vad min matbudget går på per månad som försvinner vet jag inte. Och medicin eller psykbesök kommer gå bort direkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
8/26/18, 9:27 PM
#5

Det är helt sjukt, jag är över 40 och beroende av min mamma när det gäller ekonomin. :-( Calcifer, hoppas att det löser sig på något sätt men jag vet ju hur det (inte) funkar!♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
8/26/18, 9:35 PM
#6

Ja, det är så tragiskt. Och mamma kan inte ekonomiskt hjälpa mig hur mycket som helst, hon har inte såna pengar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Lona
8/26/18, 9:40 PM
#7

Inte min heller. Fint välfärdssamhälle vi lever i! :-(


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
8/26/18, 9:53 PM
#8

Eller hur. Åt helvete med de som är sjuka och inte har några pengar. -.-

Ska börja kolla på skolor/kurser i morgon, och kolla vad det finns för arbetsannonser här. Bäst att ta tag i det så snart som möjligt. Varför skjuta upp det oundvikliga. Bara synd att jag missat antagning för höstens program så att det kommer dröja.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: