Annons:
Etikettövrigt
Läst 992 ggr
Calcifer
8/1/18, 5:56 PM

[x] Skriva av mig

Mår så fruktansvärt dåligt. Läkaren drog in enda sömntabletterna som fungerade utan förklaring vilket betyder att jag nu inte sovit sen i söndags, och innan dess tror jag att jag sov lite på torsdagen. Plus att jag nu sökt sjukersättning i särskilda fall, vilket kan ta upp till 30 dagar innan jag får besked och jag har alltså 0 inkomst tills de fattar beslut. Nekar de måste jag försöka med soc. Nekar de sitter jag så djupt i skiten att jag inte ser en enda rimlig utväg förutom att sälja allt jag äger, inklusive mina älskade katter, och flytta hem till mamma igen, vilket kommer förstöra våran relation plus att det kommer förstöra hennes relation med sin man för han ställer redan upp så mycket för mig för hennes skull att det bara skulle bli kaos.

Plus att jag fyller 30 i morgon och måste först till läkare för att bli sjukskriven så att jag ska ha en chans att få ersättning sen vara social med mamma och några till vilket jag vill vara pepp inför men jag är bara ledsen. 30 år gammal och har inte åstadkommit ett enda piss med mitt liv. Har ingenting att visa för det. Har gått upp all vikt och har ingen motivation att ens försöka gå ner igen så allt självförtroende jag hade är borta. Ser mig i spegeln och mår illa, isolerar mig totalt och vägrar gå utanför dörren om jag inte måste. Och lägenheten reflekterar det kaos som är inom mig och det gör att jag mår ännu sämre.

Jag är bara ledsen. Och jag är ledsen för att folk alltid förväntar sig att jag ska ställa upp för dem fast jag mår dåligt, och om jag inte gör det så skuldbelägger de mig tills jag ger med mig och hjälper mer än jag orkar. Och ingen erbjuder sig att hjälpa mig tillbaka.

Känner mig som världens mest misslyckade människa som verkligen inte behövs i världen just nu.

(Nej, jag tänker inte göra nåt dumt, men jag har gett upp alla tankar på att det någonsin ska bli bättre.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
8/1/18, 9:47 PM
#1

Känner så igen mig i dina ord. Så du är inte ensam att känna så. Men en fråga: om du får hjälp av soc kan du inte då bo kvar? Om du vill svara på frågan

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lona
8/1/18, 10:11 PM
#2

Känner också igen mig så innerligt väl! It sucks, det är förjävligt att det ska vara så här, både att man mår så dåligt och att det alltid är sånt strul med pengar och myndigheter. Inte sagt för att vara tyken men ett stort grattis på födelsedagen, hoppas att den blir ok i alla fall. Och, du har lyckats med något som faktiskt är jättestort även om det är få som begriper; du lever, du andas, du kämpar. DET är STORT under de förutsättningarna. Stor kram ♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
8/2/18, 2:02 AM
#3

#1 Jag vet faktiskt inte, jag har haft sån jäkla otur med soc förut att jag inte vågar lita på att det ska gå bra att få pengar från dem om det skiter sig med FK.

#2 Tack, hoppas också min födelsedag blir bra! 🌺


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
8/2/18, 10:10 AM
#4

#3 jag tycker du ska kontakta soc redan nu och förklara din sits och förbereda dom så det går snabbare för dom att handlägga ditt ärende om det skulle skita sig med fk.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
8/7/18, 8:25 PM
#5

Jag är ledsen över hur tufft du har det. Önskar det fanns något att säga eller göra för att hjälpa dig.

Calcifer
8/7/18, 9:02 PM
#6

#4 Soc anser att jag hör hemma hos FK och var ovilliga att ge mig någon vidare information eftersom "det inte är ifrån oss du ska få ekonomisk hjälp".

#5 Tack, jag vet att det inte finns något att säga liksom, men det känns fint att folk läser och bryr sig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
8/7/18, 9:21 PM
#7

#6 då får du tyvärr räkna med att du måste gå till Ams för att får ersättning. Jag hatar detta sjuka systemet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
8/7/18, 9:23 PM
#8

#7 Och jag kommer inte orka ännu en karusell där jag slängs hit och dit och måste låna pengar från mamma jag aldrig kommer kunna betala tillbaka. Jag är helt färdig med hela skiten om jag nekas ersättning från FK igen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
8/7/18, 9:26 PM
#9

#8 nu får vi hålla tummarna för att det inte ska ske. Men jag förstår din känsla, har blivit nekad av fk också och vet hur det känns att behöva låna pengar för att överleva. Men jag håller tummar och tår för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: