Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 2387 ggr
Anonym
Anonym
7/5/18, 6:58 PM

(X) Jag känner mig helt ensam

Jag vill dagligen ta livet av mig och skada mig själv.

Jag har försökt att söka hjälp men jag får ingen hjälp mer än medicinering pga lång väntetid.

Min pojkvän kan jag inte vända mig till då även han mår dåligt och skulle må ännu sämre om han visste hur dåligt jag mår och då skulle jag må ännu värre.

Jag har inga vänner jag kan prata med eller annan familj.

Jag har heller inte lyxen med rätten att ta livet av mig eller hålla på med självskadebeteende då jag har barn utan jag kan bara lida tyst.

Jag är helt ensam och jag vet inte hur detta liv kan bli bättre

Annons:
Aleya
7/5/18, 8:15 PM
#1

Kan du inte i väntan på att få hjälp av psykiatrin gå hos kurator/psykolog vid en HC? Tänker att det är bättre än inget. Och dom kan i bästa fall kontakta psykiatrin och skynda på saker. Det är mitt råd

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
7/5/18, 8:36 PM
#2

Kuratorn/psykologen jobbar bara 25% så hen har inte tid med mig

Aleya
7/5/18, 8:50 PM
#3

#2 skulle en privat vara ett alternativ? Tänkte mer att det kostar kanske mycket. Men så att du inte går under. Kan du ringa till psykiatrin och få dom att skynda på?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
7/5/18, 8:55 PM
#4

Lever som det är nu under eus fattigdomsgräns och jag har försökt att skynda på psyk

Anonym
Anonym
7/6/18, 9:54 AM
#5

Jag vill bara få dö, varför kan jag inte bara få dö?

Aleya
7/6/18, 12:33 PM
#6

#5 då tycker jag att du ska åka till auktpsyk då du känner som du gör. För dom kan absolut skynda på saker och ting. Man ska inte behöva må som du gör och något inom dig har ju fortfarande kvar att du vill kämpa. Så åk till dom omgående

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Calcifer
7/6/18, 1:12 PM
#7

Det finns även krisnummer att ringa, och det går att chatta med någon när man mår extremt dåligt, det finns jourhavande präst att ringa (man behöver inte vara kristen) etc. Det är ju inga långvariga lösningar, men när du mår som sämst och det är totalt svart kan det ändå hjälpa att ha någon att prata med så att du inte känner dig så ensam. De kan även hjälpa till med vart du ska vända dig, hur du ska göra för att försöka få en tid, etc. 

Men det är tyvärr så att det är väldigt långa köer och väntetider inom psykiatrin,


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
7/10/18, 10:15 AM
#8

Tyvärr verkar jourhavande präst inte vara ett alternativ, jag mår dåligt fel tid på dygnet 😕

Zadeira
7/10/18, 11:24 PM
#9

Har du kollat här?

https://chat.mind.se/

Aleya
7/11/18, 7:04 AM
#10

#8 fast du kan ju söka upp kyrkan och få prata med en präst annars

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
7/11/18, 1:25 PM
#11

Jag får dessvärre ångest av att gå till kyrkan.

Jag förklarade för min pojkvän hur jag mådde idag då han funderar på att lämna och han sa "Väx upp".
Han verkar inte förstå hur det är, att det inte bara är något man "skakar av sig".

Calcifer
7/11/18, 1:30 PM
#12

#11 Din pojkvän verkar inte ha mycket respekt för dig om han säger åt dig att växa upp. Och funderar på att lämna. Tycker du ska ta dig en funderare kring om han verkligen är någon du vill vara med.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
7/11/18, 4:15 PM
#13

Det kan vara så att din pojkvän blev rädd och inte vet hur han ska hantera att du mår så dåligt. Vet själv att det är lätt att agera i affekt och säga dumma saker. Ni bör prata ordentligt igen, och utefter hur han då tar det bör du fundera på hur du vill gå vidare. Kan kännas skrämmande och hemskt om ni väljer att gå separata vägar, men du måste tänka på ditt eget bästa och mående. Att inte ha stöd från sin närmsta är ofta hemskare än att vara ensam.

Annons:
alidaolsson
8/29/18, 10:49 AM
#14

Hur har det gått..?

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Upp till toppen
Annons: