Annons:
Etikettövrigt
Läst 1403 ggr
Thotis90
2018-06-27 20:09

101 saker som gör dig glad

I höstas började jag knåpa ihop en bucketlist - en lista över saker jag vill göra innan jag dör. När jag skulle fylla på den härom veckan på bucketlist.org hittade jag en punkt som jag tyckte lät väldigt rolig och framför allt nyttig: ta 101 bilder av saker som gör mig glad. Det är så mycket negativitet ute i världen, så det kändes som en perfekt grej att göra. Så min fråga till dig är

Vad gör dig glad? 

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Calcifer
2018-06-27 20:38
#1

Generellt sett blir jag glad när människor gör fina saker för andra. Jag blir alltid glad när jag ser t:ex videor av folk som hjälper djur som är skadade eller när de muntrar upp barn eller så. 

Personligen varierar det lite kring hur jag mår och hur mitt humör är. Ibland blir jag glad av att mamma skriver till mig, ibland blir jag glad av en film eller en bok, ibland är det tungt och ingenting kan riktigt göra mig glad. 

Mina katter gör mig dock glad. Speciellt när Nox lägger sig över mitt ansikte i ren desperation att vara så nära mig som möjligt för man känner verkligen kärleken då. Även om jag naturligtvis måste flytta på honom för att inte kvävas, haha. Samma när Elrond pressar ner sig bredvid mig i sängen och genast börjar trampa och spinna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-06-28 20:26
#2

Djur, framförallt hundar och hästar. Riktigt bra musik (vad varierar från period till period), gärna live. God mat. När vänner helt oväntat skickar ett sms och berättar hur mycket de tycker om mig. Good Mythical Morning (serie på youtube).

Upp till toppen
Annons: