Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 675 ggr
moanorrhall
5/19/18, 9:17 PM

(x) Måste skriva av mig

Jag blev friskförklarad från min panikångest och depression för ca 3 månader sen, men känner att allt börjar komma tillbaka och jag har helt glömt bort hur man hanterar sin ångest. 

Det började med att jag av en klasskompis fick kommentarer om min vikt och hen skickade träningsschema till mig utan min tillåtelse osv. Så jag har fått ångest över min vikt som gått över i att jag hatar mig själv, är i princip sängliggandes och känns som jag är i ett skal hela tiden. Känner att jag är helt värdelös och sämst på allt och jag borde bara skada mig själv och sen dö.

Vill inte må såhär men orkar inte söka hjälp efter att PRECIS ha blivit friskförklarad. Vad ska jag göra?

Annons:
Dioramabyggare
5/19/18, 9:40 PM
#1

#0:

Du är inte alls värdelös och sämst på allt. Jag antar att din klasskompis enbart menade väl som skickade träningsprogrammet, men han eller hon borde ju först ha frågat dig om du alls ville ha det. Kan du tänka dig att markera för honom eller henne hur du upplevde att få träningsprogrammet?

Du är exakt lika frisk, exakt lika friskförklarad trots det din klasskompis gjorde. Har du någon nära vän att prata med om det du känner? Jag själv har varit med om en liknande händelse som du.

Skriv gärna till mig i pm om du vill.

Zadeira
5/22/18, 8:12 PM
#2

Min terapeut slutade förra veckan så vi sågs sista gången då, och vad vi pratade mycket om är att ALLA människor har ibland ångest, även de som är "friska" och aldrig haft någon form av diagnos. Det är inte så att terapi, medicin eller en friskförklaring tar bort det eller gör att man slutar må dåligt eller ha ångest ibland. Vad du kanske ska göra är att försöka påminna dig om varför du har ångest och att försöka acceptera att du ångesten är okej att känna även om den är jobbig.

Jag tycker du ska försöka berätta för din klasskompis att det den gjorde inte var särskilt hjälpsamt för dig och att du berättar om du vill ha något råd framöver. Ber du inte om det så behöver klasskompisen inte lägga sig i. Det kan vara svårt att säga till personen men jag tror du mår bättre själv om du kan stå upp för dig själv och säga att du inte vill ha sådana tips just nu.

Upp till toppen
Annons: