Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 824 ggr
Calcifer
2018-05-06 20:59

Dålig dag.

Har en riktigt dålig dag idag. Kommer inte på nåt att muntra upp mig med. Igår blev jag officiellt "dumpad" av den enda vän jag hade i stan, även om jag känt det på mig med tanke på att hen ignorerat mig sen nyår. Men ändå. I samma sväng försvann Netflix och min enda källa till underhållning. Vill läsa fjärde och sista boken i en serie men hittar den ingenstans. Har ingen lust att läsa nåt annat. Har bara legat som en enda stor deg av ångest hela dagen och bättre blir det väl inte av att det är en hel vecka kvar tills jag får nya sömntabletter så lär väl ligga vaken fram till morgonen om jag får sova alls.

Suck.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Herveaux
2018-05-06 21:12
#1

Ang din vän har jag bara dammiga klyschor att kläcka ur mig, så jag håller trut på den punkten.

Åh nej, har du också blivit av med Netflix? 
Ett litet klent tröstförsök; har du sett YouTube-kanalen CryptTV?
https://www.youtube.com/channel/UCpJ6Dn01AqjvFVN2EiK72Ag
En kanal som lägger ut kortfilmer med horror-tema. 

Vad är det för en bok du söker efter? Vill gärna göra ett försök att leta jag med.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2018-05-06 21:18
#2

#1 Alltså jag har hittat boken att köpa, men har inte råd att beställa fören tidigast i slutet av månaden, men ibland brukar det ju gå att hitta dem online - för att vara lite "ful", typ. 

Ja, blev av med Netflix i samma anda som jag blev av med vännen. Men det var väl ingen nyhet egentligen. Det som stör mig är att hen avbröt vänskapen med anklagelser om att jag hade stulit av hen - något jag då fan inte har gjort och aldrig skulle göra, vi har varit vänner i över 10(!!!!) år. Så jag sa väl lite syrligt att jag inte kan vara vän med någon som tror nåt så fult om mig så det är lugnt…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2018-05-06 21:32
#3

#2 Jisses, låter som hen fick ett riktigt hjärnsläpp där…😟
Om det får gå lite tid och hen genuint ber om ursäkt, tro du då det går att lappa ihop er vänskap igen?

Inget fel i att vara lite ful med böcker(, musik eller film) om man avser att köpa en utgåva senare tycker jag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2018-05-06 22:15
#4

#3 Hen är stensäker på att jag stulit, så hen kommer aldrig be om ursäkt, och då kan vänskapen aldrig lappas ihop. Då får det vara så. 10 års vänskap och så blir man anklagad för att vara en tjuv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-05-06 22:37
#5

Först av allt vill jag säga att jag lider med dig att du förlorat din vän i stan som du haft så länge. Tråkigt när det blir så fel och känns som om det aldrig kommer bli detsamma.

Sen tänkte jag höra, vilken bok är det? Tänka att jag eller min kille kanske har den och då kan jag skicka den till dig!

Calcifer
2018-05-07 00:01
#6

#5 Den heter The Fall of the Readers, är fjärde delen i en serie om The Forbidden Library - vad jag vet är den inte särskilt känd, tror inte ens den finns på svenska, drygt nog. Jag fick de första tre av en internetkompis, men jag tror hon trodde att det bara fanns tre, och inte fyra.

Och ja, det är sjukt drygt. Jobbigast är om hen tänkte bo kvar i stan för vi bor typ 10 min ifrån varandra. Å andra sidan har jag inte set hen sen nyår så antar att hen handlar på den andra butiken som ligger längre bort för att slippa springa på mig. Moget beteende men whatever. Egentligen är det ju ingen skillnad på igår och idag, då vi inte hörts sen nyår, men jag tycker det är vidrigt att bli kallad tjuv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
2018-05-07 00:47
#7

#6 Den har jag faktiskt inte hört talas om. Det finns så mycket böcker där ute man aldrig ens vet om att de finns. Du kan inte tänka dig att läsa något annat så länge?

Jag har full förståelse för att du inte vill bli kallad tjuv, särskilt inte om det är från en så pass gammal vän som borde känna dig tycker man. Tråkigt beteende från hens sida.

Calcifer
2018-05-07 01:42
#8

#7 Nä jag har verkligen ingen läslust alls egentligen. Den hade jag kunnat tänka mig eftersom det är sista delen i en serie. SKITBRA för övrigt. Fantasy med lite milda skräckelement, men inte svårläst. Kan rekommendera. Första boken heter nog bara The Forbidden Library. Andra heter The Mad Apprentice och tredje The Palace of Glass. Django Wexler som skrivit dem. Lagom läsning liksom.

Ja, det är inte särskilt trevligt. Men så går det tydligen när man varit vän med någon i 10 år att de helt plötsligt kan tänka nåt så fult om en. En gång så var det efter att jag hade sovit över, och vi båda två hade varit asfulla, så jag sa typ liksom att jag har inte hittat några pengar någonstans, men jag kan leta igenom hela lägenheten och min jacka och väska ifall jag sett den och i fyllans yra trott att pengen var min - och så erbjöd jag mig att betala tillbaka om hon var säker på att jag måste ha flyttat på den eller nåt, även om jag inte hittade den hur mycket jag än letade. Sen var det tydligen någon annan gång då vi inte hade druckit och det var där jag sa ifrån på skarpen. Jag menar, ena kvällen har vi båda minnesluckor från för jeflar vilken blöt kväll alltså. Då kan man ju råka göra en massa dumt utan att ens fatta det, typ "oj men det måste ju varit jag som la pengen här" om den hamnat på golvet eller nåt, du vet, fyllehjärna. Och då letade jag som sagt igenom hela lägenheten på jakt efter kontanter då jag visste att jag inte hade några själv men hittade den ingenstans. Och TROTS det så erbjöd jag mig att ta ut pengar från kontot och ge henne ifall att eller nåt. Även om jag är säker på att jag inte kan ha rört hennes pengar den kvällen heller för då hade jag ju hittat dem någonstans. Men när jag blir anklagad för att ha tagit pengar från hennes plånbok, helt nykter, och alltså 100% medvetet…. Nä,  fy fan för det. Så skulle jag fan ALDRIG göra. Varken mot en vän eller ovän.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-05-07 18:02
#9

#8 Vad tråkigt. Ibland snöar jag också in på någon bokserier och känner inte alls för att läsa något annat, men ibland läser jag tre olika böcker samtidigt för att jag inte kan välja.

Usch, det låter helt bisarrt. Sure, kvällen ni båda var fulla kan både det ena och det andra hamna i fel händer och man inte märker det direkt, men du verkade ju verkligen vilja lösa det så då hade hon ju inget att klaga på egentligen. Att sen dessutom anklaga dig för att ha stulit medvetet måste kännas jättehemskt för dig. Även om det är svårt får du försöka fokusera på att du inte har gjort fel, du har varit ärlig och att bristen ligger hos henne.

Calcifer
2018-05-07 19:28
#10

Ja kul är det inte. Är tydligt att över 10 år är åt helvete.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-05-11 17:07
#11

Tyvärr kan man ju bara spekulera i vad din kompis känner och tänker, det är något vi aldrig kommer få veta med säkerhet. Förstår att det känns som 10 år bara kastades i sjön som inget för dig. Du får försöka tänka på det som att det var en bra tid ihop, men att saker förändras oavsett anledning och tyvärr blir det ibland fel.

Upp till toppen
Annons: