Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2602 ggr
Tomheten
3/16/18, 1:20 AM

Mår dåligt över mitt utseende

Någon annan här med samma problem. Att vara så missnöjd med sitt utseende att man får svår ångest och inte gärna går ut i dagsljus? Att vara fixerad vid att spegla sig trots att man hatar det man ser.

Annons:
Valkyrija
3/16/18, 1:26 AM
#1

Jag känner absolut igen mig. Hatar mitt utseende och vissa perioder är värre än andra. Jag undviker gärna att gå ut  när mycket folk är ute, kan tillägga att jag är sjukskriven. Går jag ut utan smink känner jag mig äcklig och ful men går jag ut med smink känner jag mig som en clown så spelar ingen roll vad jag gör känner jag haha..

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Tomheten
3/16/18, 2:27 AM
#2

#1 Känner du också att folk stirrar på dig när du är ute?

Calcifer
3/16/18, 3:05 AM
#3

Oja, jag hatar mitt utseende. För mig hänger det mest vid min vikt. Jag går inte ut om jag inte måste, går aldrig någonstans där man inte kan gömma sig under en massa kläder.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tomheten
3/16/18, 4:42 AM
#4

#3  Gör du något för att förändra/förbättra ditt utseende?

För mig handlar det om huden i ansiktet, ansiktsformen, håret och min kroppsbyggnad. Sen kan det ploppa upp mer kortvariga fixeringar också, ett tag var jag tex väldigt äcklad av mina fötter men det verkar ha släppt nu. Kommer dock aldrig förstå att det finns människor som tänder på fötter..usch

Valkyrija
3/16/18, 11:44 AM
#5

#2 Så fort jag ser en annan människa kollar jag ner i marken. Går jag ute har jag typ alltid jackans luva på mig för att slippa bli sedd och se om andra människor kollar på mig. Därför vet jag inte riktigt eftersom att jag undviker att kolla på andra och gömmer mig.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Calcifer
3/16/18, 12:07 PM
#6

#4 Inte direkt, jag mår för dåligt och är för stressad. Jag menar, jag äter ju inte chips till frukost t:ex, men jag går inte på någon diet eller tränar. Vilket  jag önskar att jag orkade göra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Tomheten
3/17/18, 12:25 AM
#7

#5 Har du sökt hjälp för dina problem? Jag tycker det är lättare att vara ute bland andra om jag har sällskap.  Jag vet att jag borde träna på att exponera mig och utmana ångesten men det är svårt när man har annan problematik också.  Vissa dagar kan jag åka och handla utan större problem medans det vissa dagar är nästan omöjligt.

Thotis90
3/21/18, 8:20 AM
#8

Jag! Jag tror att det kommer bli något bättre efter att jag har gått ner i vikt (behöver gå ner 23 kg), men det finns saker som jag mår dåligt över som inte kan ändras på naturligt utan det krävs plastikoperation. Bl.a. så hatar jag min näsa och mår sämre och sämre över den ju äldre jag blir, så den ska opereras. Jag hatar när folk kollar på mig, för det känns som att alla kollar på min näsa (stor tipp och lång i profil). Jag känner mig obekväm/ful t.o.m. när min sambo tittar på mig  och då har vi varit tillsammans i 6 år.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Tomheten
3/23/18, 12:37 AM
#9

Jag kan vid ett senare tillfälle dela med mig av lite info som jag fick när jag behandlades för BDD.  Det är bra om fler vågar dela med sig av sina erfarenheter utan att behöva känna skam över att må dåligt över sitt utseende.

Jenny246
4/21/18, 8:37 PM
#10

Ja jag känner igen mig. Har varit sjuk i ätstörningar och de spåren lever kvar. Men jag har alltid känt stark ångest inför fester och sociala sammanhang och ofta avbokat just när jag står och ska klä på mig för jag tycker jag är för tjock och ful för att gå. Känner mig som en bluff när jag klär upp mig och känner att andra tänker "där går hon och tror att hon är fin, men vi ser alla att det är hon inte". Låter säkert helt galet, vilket det ju också är. 

Kan tycka att jag är fin när jag ser mig i spegel emellanåt (precis som jag kan tycka att jag är vidrig på alla sätt) men på foton!!! USCH!!! Jag blir så besviken!!! När jag ser mig själv på foton vill jag aldrig mer visa mig offentligt. Jag tycker jag ser så vidrig, hemsk, ful och äcklig ut, och det slår aldrig fel. Att folk ska hålla på och ta foton och lägga upp överallt tar bort allt det roliga med de fester och sociala sammanhang jag faktiskt går på.

Upp till toppen
Annons: