Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 621 ggr
Zadeira
3/15/18, 10:22 AM

Skriva av mig om ångesten

Saker hade precis börjat kännas som de var på rätt spår, fram till i morse.

Arbetsträningen går okej och jag trivs. Jag trivs med min terapeut nu när vi efter ett år verkligen börjat bonda. Min kroniska värk hålls i schakt med tabletter vid behov. Ingen självskada på två månader, knappt någon hetsätning på en månad. Saker kändes som ångestfyllda men ändå fungerande.

I morse berättade min terapeut att han slutar om 3 månader. Kanske får jag en ny terapeut, eller så får jag bara gå hos min psykiater för medicineringen. Jag borde inte vara förvånad. Min förra terapeut slutade också och jag fick byta till min nuvarande, och det tog ett år innan jag var bekväm med honom. Orkar inte gå genom samma sak igen. Ska utredas om ev ptsd-behandling och vill inte göra det utan hans stöd som varit med mig under detta året. Men jo, han slutar.

Kom hem och hade bett om receptförnyelse till min smärtlindrande medicin hos min VC-läkare. Imorse damp svaret ner att de inte längre vill ge mig den smärtlindrande (för det är kodein). Nu när jag som mest  behöver den eftersom jag börjat arbetsträna och har mer ont.  De tycker jag ska gå över till typ Treo (vilket jag varierar med redan men som inte hjälper mot skoven). Kul faktiskt.

Ångesten bara sköljde över mig och impulsen att skada mig själv är större än den varit nånsin detta året. Tårarna sprutar och känner mig totalt jävla sönder inuti.

Annons:
Calcifer
3/15/18, 2:05 PM
#1

Stora kramar. Jag känner igen det där med att behandlare slutar. Det är ett gissel och det förstör så mycket. Känns som om man måste börja om från början igen. Önskar jag hade några smarta råd men jag är lika vilsen själv. Hoppas det går bättre i framtiden och att du får tillbaka din smärtmedicin - förstår inte att de tycker det är rimligt att ta bort den. :/


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
3/15/18, 6:46 PM
#2

#1 Tack. Ja, det är ju faktiskt den tredje gången det hände rnu att min behandlare slutar. Dessutom vet vi inte hur det blir framöver, han var tvungen att ta reda på om det finns nån annan jag kan gå till. Annars är jag fast med "bara" medicinering och läkarbesök varannan månad typ. Så "komiskt", min terapeut sa idag att det lät som det gick bra för mig för att jhag inte självskadat på två månader. Ett par timmar senare och jag har gjort det igen.

Det är så underligt. Nu har jag dessutom börjat arbetsträna och behöver smärtmedicinen för att klara av det (vilket jag tydligt sagt åt min läkare), då plötsligt drar han bort den utan att ens planera in en nedtrappning eller utsättning utan bara rakt av att "nej, nu får du övergå till Treo" (som förövrigt inte hjälper mot min smärtproblematik)

Calcifer
3/15/18, 7:41 PM
#3

#2 Jag har samma idiotiska problem med min läkare. Eftersom jag nu börjat prata med en psykolog - efter tre års jäkla tjatande - så betyder det automatiskt att han kan ta bort flera mediciner eftersom man pooff mår bättre bara för att man börjat träffa nån. Så. jävla. korkat. 

Och jag menar, jag förstår, två månader är ju ett jättebra jobb. Men det är knappast "garanterat att man aldrig gör det igen", liksom. Jag kan göra uppehåll i självskadning på upp till ett år i taget, sen händer det nåt och pladask är jag tillbaka där jag började.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
3/17/18, 5:49 PM
#4

#3 Vaknade idag och mådde skit. Dagen blir bara sämre och sämre och  nu börjar självmordstankarna svämma över igen. Något jag som sagt varit förskonad från i två månader. Nu är allt jag tänker på att jag vill dö hellre än leva utan teraput och smärtlindring.

Känner att det var meningslöst att jag arbetstränade för jag vill inte gå dit igen, eller göra nåogt alls mer än ligga och lipa till sorgliga sånger och önska jag var död.

Upp till toppen
Annons: