Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 782 ggr
Mirrep
2018-01-29 20:51

Hjälp

Jag skulle behöva lite tips och råd av er mina vänner! Jag har panikångest i 10 år, äter paroxetin. Skulle vilja prata med nån som fattar vad man går igenom. Min läkare bara skriver ut nya mediciner, lyssnar knappast. Är det psykolog man ska prata med eller med vem? Hur går man till väga? Finns det nån grupp nånstans?

Annons:
vallhund
2018-01-29 20:58
#1

Du kan be om kontakt med psykolog/kurator vi din VC.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
2018-01-29 20:58
#2

Det där kan vara väldigt svårt att svara på. För en del räcker det med rätt medicinering för att ens ångest ska lätta, för andra krävs samtal, terapi, eller annan hjälp för att man ska få verktyg att använda för att få vardagen att fungera. Mitt tips till dig är att fråga läkaren vad de tror, om du bara ska äta medicin eller om det skulle vara nyttigt för dig att få prata med någon. Sen kan det tyvärr ta tid innan något händer, men ta definitivt upp det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mirrep
2018-01-29 22:39
#3

Jag har ätit paroxetin i tio år. För ett år sen hade jag minskat till 10mg. Det funkade ganska bra och jag var inne på att minska ännu mer, men för en månad sen började jag få ångestattacker, ganska grova… Jag har vägrat gå upp till 20 men det verkar som jag ska ge upp. Jag skulle vilja ta tag i det, prata med någon, varför händer det, vad är ångest? Skulle vilja träffa andra människor som har samma problem. Folk fattar inte hur jobbig det är, hur dåligt vi mår, när du tror att du ska dö 50 gånger om dagen. Tack för alla svar! Uppskattas verkligen

Calcifer
2018-01-29 22:43
#4

Att få prata med någon för att förstå vad ångest verkligen är tycker jag är ett väldigt bra första steg. Säg det till läkaren, att du vill ha mer information, kunna prata med någon som är erfaren inom ämnet, så att du får klarhet kring det. Jag lider av extrem ångest och ja, det känns verkligen ibland som att man bokstavligen ska dö när man får en attack, men med tillräcklig information så kan man oftast även inne i en attack rationellt försöka lugna sig med att det går över, man kommer inte att dö, och snart kan man andas som vanligt, etc.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
2018-03-13 12:42
#5

Man kan kontakta psykiatri direkt också, men ja vårdcentralen kan hjälpen en att få en.

Upp till toppen
Annons: