Annons:
Etikettanhöriga
Läst 1361 ggr
Zadeira
2018-01-25 18:38

Man har världens bästa vänner..

Jag har haft problem med Försäkringskassans utbetalningar nu sedan de plötsligt ville skjuta en månad framåt på min utbetalning (gick från aktivitetsersättning till rehabilieteringsersättning i särskilda fall). Sedan oktober har jag legat back, men haft ett sparkonto som jag kunnat ta av fram till jul då även det tog slut.

Nu fick jag veta att de eventuellt kommer skjuta ytterligare halva min utbetalning till en månad i efterhand. De vill i alla fall dubbelkolla något och vad de nu sysslar med när de krånglar. Det innebär att utbetalningen jag får imorgon precis täcker mina räkningar och hyra, och inte är hela som jag normalt ska ha.

Med 68 kr på kontot och en liter mjölk, en halv paket pasta och lite ketchup fick jag panikångest och skrev till min pojkvän och min bästa vän i ren panik om att jag bara ville dö.

3 timmar senare kommer en av mina vänner med en stor kasse mat. De har alltså gemensamt slagit sig ihop och handlat en stor påse med massa blandad mat till mig, sånt de vet jag äter. Dessutom slängde de med 2 marabou 200grammare. Det var verkligen picken över i:et, de känner mig så väl.

Nu är jag för stunden lättad för jag vet att jag kommer få mat den kommande veckan.  Det är såna vänner man är glad man har. Jag har förutom pojkvännen 3 kompisar, men de 3 håller jag så hårt i att knogarna vitnar.

Annons:
Fransu
2018-01-25 19:10
#1

Ja, det är verkligen fina vänner du har. Hoppas det löser sig med FK.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Calcifer
2018-01-25 20:09
#2

Visst är det underbart när det händer! Har ju själv fått hjälp när liknande situationer uppstår och det värmer en i hjärtat så otroligt. Jag bråkar för närvarande också med FK och har knapert som fasiken varje månad jag med, så min fina mamma har hjälpt mig med mina fakturor från psykiatrin fram till att jag får frikort.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2018-01-26 22:13
#3

Fina vänner är guld värda! Jag mådde extra pissigt för ett par år sedan, då trillade det ner ett paket i brevlådan. En lättläst pocketbok samt choklad och en gulligt och lagom skämtsamt brev från ett par av mina bästa kompisar, att de finns där sen när jag orkar med dem igen. Så lite som betyder så oerhört mycket! Tror dessutom att vi är rätt många härinne som förlorat vänner för att de inte förstått hur man mår eller för att man inte orkar ”hålla kvar” dem.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
2018-01-26 22:16
#4

#3 Oja. Jag har förlorat massor med vänner som haft olika ursäkter till det men i grund och botten har det varit tydligt att det handlat om mitt mående. De har inte orkat med hur dåligt jag mått eller inte förstått att jag inte kan vara en vän som hör av mig femtio gånger om dagen etc.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-01-27 10:28
#5

#3 Ja, jag har som sagt just nu enbart 3 personer i mitt liv som inte är familj pga att ingen annan "orkat med". Men det gör mig inget, hellre 3 underbara vänner än flera halvbra.

Calcifer
2018-01-27 10:32
#6

#5 Det håller jag med om. Hellre några få man vet alltid finns där och ställer upp och dessutom är ärliga om de tycker något är jobbigt så man kan reda ut det, istället för en massa "vänner" som bara ställer upp om det är bekvämt för dem eller bara finns där när DE behöver stöd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: