Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1247 ggr
[nollsju]
12/19/17, 12:41 PM

Ångest och muskelspasmer?

Jag var hos doktorn förra veckan för att prata om mina muskelryckningar jag haft sedan ungefär 2006, har aldrig riktigt förstått varför jag haft det. 2013 fick jag en remiss till en neurolog varav han sa att jag hade nåt som heter myoklonier eller nåt sånt, jag fick medicin utskrivet men jag minns inte vad den hette, började på i tror jag. 
Har även fått Paraflex utskrivet, minns inte varför jag slutade med medicinen över huvud taget. Då var ryckningarna bara i benen i samband med rastlöshet och krypningar. 
Krypningarna har försvunnit helt men nu har ryckningarna blivit värre, det är i hela kroppen, varenda liten kroppsdel jag har. När jag då var hos läkaren förra veckan så sa han att såna ryckningar kan vara en biverkning av ångest, jag har sett i min journal att dom satt diagnosen generaliserat ångestsyndrom. 

Det jag undrar är ifall någon upplever samma besvär av ångest? Äter ni någon medicin för det? 

Jag äter just nu Lyrica, 150 mg 3 ggr om dagen och det har underlättat lite grann.

Annons:
2Sirius
12/19/17, 3:29 PM
#1

Muskelryckningar, Ja. Menär inte säker på vad jag ska koppla dem till. Äter i nuläget Voxra och Lamotrigin, Dricker Energidryck (powerking). Och en del, alkohol. Har lätt för att få ångest, plus att jag har symtom som liknar att vara "Jagad av något Andeväsen", oavsett vad det är så rent bildligt, är det lättast att beskrivas som det. Det är dock inget som skrämer mig, om det skulle/-kunnat, vara. Dessa upplevda kontakter med något utifrånkommande, kan jag associera med muskelryckningar.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Emmsan84
12/20/17, 10:41 AM
#2

Muskelryckningar låter som någon form av vitamin el mineralbrist, rent av magnesium? Istället för att ta olika mediciner som trycker ner symtomen .. försök att bota roten. Googla på det.. Din kropp verkar skrika efter något .. då den kanske har brist på flera olika mineraler? 

Jag känner mig bara sämre av mina mirtazapin och ångrar bittert att jag började med dom. Min läkares  svar på allt hela tiden  - men öka på och se vad som händer. Ja tack… nu sitter jag här med hög dos av mirta m.m…. och har mer märkliga symtom än när hela denna karusellen började ( ett år sedan.)  Jag tycker läkarna är så snabba med att skriva ut antidepp och ångesttabletter. Det är inte en universell lösning som fungerar för alla.  När man är ett sådant skört tillstånd tar man allt ,självklart, med hull och hår.  Jag tycker hela läkarkåren är under all kritik. Dom ser inte till hela människan, hur näringsupptaget är i kroppen, ämnesomsättningen? Det spelar en stor roll i hur man mår samt i hur man tar upp mediciner.

[nollsju]
12/20/17, 11:34 AM
#3

#2 Jag tog prover hos doktorn när jag var där för att se om jag hade brist på något men det hade jag inte, äter även magnesium och B12 men jag tycker inte det hjälper. Men sen jag började med Lyrican så har det underlättat lite, dom är inte helt borta men det är inte alls lika illa som innan jag började med medicinen. Har ätit den i kanske 2-3 månader eller nåt nu.

gunillapower
1/4/18, 11:10 AM
#4

Jag har både muskelryckningar och muskelspänningar pga ångest. Har märkt att det blivit bättre nu när jag höjt min ångestdämpande medicin.

gunillapower
1/4/18, 11:10 AM
#5
2Sirius
1/6/18, 2:42 AM
#6

#3 Ja, jag är både Förespråkare och Motståndare till Mediciner. I vissa fall behövs de, om så bara tillfälligt, och ibland dessvärre livet ut… Det pratas offta om en allsidig varierad och Näringsrik kost. Och alla näringsämnen behövs! Även Fett och Socker, bara de är i måttliga mängder. För det är risken om man plockar bort det ena och det andra hit och dit, att alla prosesser i kroppen inte fungerar som de ska. Vad det framför allt syftas på när man pratar näringsrik kost är: Vitaminer, Mineraler och Aminosyror (aminosyror är de huvudsakliga byggstenarna i Proteiner). För i alla kroppsfuktioner ingår en eller flera av ämnena i dessa 3 grupper. Men vart och ett av ämnena, fungerar inte bara i sig själv, utan behöver oftast andra ämnen för att kunna tas upp av kroppen eller för att samarbeta med andra… Detta inne bär att, om Ett ämne är verksamt i någon viss funktion, så kan det behövas ett Andra ämne för det första ska kunna fungera, det andra ämnet i sin tur kan behöva ett Tredje för att fungera, och det Tredje har man kanske brist på. Detta innebär i sin tur att även om man får i sig det första ämnet, så kan man man inte tillgodogöra sig detta. Ett Exempel är att man behöver "Magnesium" (Mg) för att kunna ta upp"Kalcium" (Ca).

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: