Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1063 ggr
Duvethon
2017-12-16 19:43

Ångest, ångest

Har inte haft ångest på en månad nu. Lade mig i sängen och blev plötsligt skakig om armarna. Känner mig tung, trött och orkeslös. Om jag koncentrerar mig blir jag yr, måste ständigt röra på mig, någon kroppsdel eller liknande för att få något annat att tänka på. Har fått atarax utskrivet men vågar inte ta det, undviker att ta mediciner då jag är rädd för biverkningar, blir även väldigt trött av medicinen..

dessutom är jag hypokondriker och tror att min ångest beror på någon annan fysiologisk orsak. någon som har tips på vad jag kan göra? har varit stressad det senaste, känt på min puls då jag har fått för mig att jag fått hjärtproblem, tror det kan ha utlöst min ångest. känns faktiskt skönt att skriva, eftersom skakningarna i fingrarna/händerna avtar för någon minut…

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Calcifer
2017-12-16 20:53
#1

Atarax är inte en beroendeframkallande medicin att få. Det är egentligen inte ens för ångest men kan agera ångestdämpande för en del. Så om du känner att du klarar av dem, så ta dem. De är verkligen inte farliga eller kommer driva dig in i medicinberoende. 

Om du däremot känner att du utöver det behöver hjälp för att du känner att du är hypokondriker, så kontakta psyk och be om hjälp med det. Säg att du verkligen tror att minsta lilla grej är en stor grej och att du behöver hjälp med det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Duvethon
2017-12-16 21:12
#2

#1 Jag är inte orolig för medicinberoende utan de biverkningar som är rapporterade. Jag reagerade dessutom väldigt dåligt på atarax, var utslagen dagen efter jag tog dem. Kände mig som en zombie och var väldigt svag, de funkade absolut för stunden men tycker inte att det är värt det med tanke på hur jag känner mig dagen efter.

Psyk hänvisade till vårdcentralen och jag fick en remiss av de som glömdes bort, kan tydligen inte få hjälp där, vet inte vart jag ska vända mig

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
2018-01-07 04:00
#3

Dessvärre är zombiebiverkningen vanlig när det kommer till antihistaminer, men du kanske vågar pröva Lergigan som tillhör samma grupp men har ett annat verksamt ämne?

Duvethon
2018-01-09 15:39
#4

#3 Jag fick det av psyk men endast 4-5 tabletter, fick inget recept tyvärr. Jag upplevde att de fungerade bättre, mådde betydligt bättre dagen efter. Hade läst på internet att många inte fått någon effekt av atarax och att de är som sockertabletter, blev väldigt förvånad när jag vaknade upp och knappt orkade lyfta kroppen, det var obehagligt. Intressant att man kan reagera så olika på medicin.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[AnimeV4]
2018-01-10 00:49
#5

#4 Verkligen! Sen upplevde jag att Lergigan hade olika effekt på mig till och från. Du kanske ska be om ett recept om det funkar bra? Det ska ju ändå ha samma effekt som Atarax, så jag ser ingen anledning till att de skulle neka dig.

Upp till toppen
Annons: