Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1001 ggr
Anonym
Anonym
2017-11-28 22:08

Ångest av att ha fått jobb?

Idag fick jag veta att jag fått ett timvick och jag vet att jag borde vara överlycklig (det verkar vara ett underbart jobb). Men jag är multisjuk och har just varit påväg att gå in i väggen så en läkare har skickat in läkarintyg för 50% sjukskrivning (sjukpenning). Jag har dessutom inte jobbat hos någon annan på ca 10 år (inte medräknat eget jobb, praktik osv utan nu menar jag jobb jobb med en chef).

Jag får ångest av allt detta. exempelvis har jag ingen aning om hur det kommer att gå med sjukpenningen, efter inskolningen kommer det inte vara 50% jobb men just inskolningsveckan så kommer det förmodligen bli 60% jobb ev 70%. 

Jag tror att jag klarar av det en vecka med min pojkväns stöd särskilt med hur mina problem uppenbarar sig (jag mår bäst att jobba hela dagar några dagar men sedan ha längre ledighet mellan men FK bryr sig ju inte om hur man mår bäst av att jobba).

(såklart skulle jag inte ta 50%sjukpenning om jag också har 60% jobb men mitt mående är väldigt varierat och jag vet inte hur jags ka få det att gå ihop med FKs stelbenta byrokrati)

Så att jag inte har någon aning om hur det ska gå.

Vi ligger dessutom ganska körigt till ekonomiskt så jag kan inte tacka nej till jobbet (och det verkar passa mig perfekt också, iallafall som deltidsjobb) och hela det där med det ekonomiska gör också så att jag får ångest. Så att inte ta jobbet är uteslutet då vi inte kan överleva på bara 50% sjukpenning och det min pojkvän tjänar.

Dessutom så var det som sagt länge sen jag hade en chef och "riktigt jobb" på annat än praktik och jag är jätterädd att allt ska krascha.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, förmodligen mest känna mig hörd och skriva av mig så ursäkta för romanen

Annons:
Stallmima
2017-11-28 22:23
#1

Förmedla detta du känner till arbetsplatsen /chefen där du skall jobba, och även att du förhoppningsvis då vill göra ett bra jobb utav detta. Hoppas verkligen du kommer trivas dit du sökt  🙂

Anonym
Anonym
2017-11-29 07:40
#2

Vågar man det? Jag funderar att "skylla" på min autism (som chefen på bemanningsföretaget vet om att jag har) för att dela upp inskolningen på två veckor för att mjukstarta. Bara en sån sak skulle nog hjälpa enormt mycket.

Faktum är så är det nog pga min autism jag har ångest också så "skylla på" kanske är lite fel ord

Calcifer
2017-11-29 13:27
#3

Det är inte att skylla på nåt, det är att ge sanningen kring en diagnos du faktiskt har. Hade du varit rullstolsbunden hade du ju inte behövt tveka att berätta det för dem, nu är autism något mentalt och inte fysiskt, men kan vara lika hindrande för det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: