Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1247 ggr
sparklesenshis
2017-09-14 02:53

Nattlig panikångest

Jag får alltid värre ångest och panikångest och ångestattacker osv på natten… När min partner är här så känner jag mig trygg och då är allt okej… men när han inte är här så vet jag inte hur jag ska hantera det?? Förut brukade jag näst intill överdosera på sömntabletter bara för att få en total blackout så jag slapp skiten. Jag vill kunna hantera detta själv, men hur gör jag det?? All hjälp och tips uppskattas..

Annons:
shiba123
2017-09-20 15:40
#1

Eftersom jag själv sitter fast i benso-abstinens så kan det vara som så att det är dina sömntabletter som spökar. Tar du dem fortfarande? Efter 6-8 veckor så kan man sitta fast i ett beroende, och man får vedervärdig ångest och sömnproblem. Det ingår då även svår morgonångest då den s.k. "kortisolspiken" kör igång, det som får kroppen att vakna.
Så frågan är hur länge du har tagit dina tabletter? Blir du lugnare när du har tagit en, eller får du motsatt effekt p.g.a biverkningarna?

Calcifer
2017-09-20 20:07
#2

Har du någon kontakt med psykiatrin angående detta?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2017-09-20 21:47
#3

Vad gör du när du får de där attackerna? Vad jag märkt är att jag behöver gå upp och bryta mina ångestattacker/sömnlöshet fysiskt, dvs skölja ansiktet i iskallt vatten, dricka ett glas varm mjölk, sätta mig framför tv:n och göra lite stretchövningar eller liknande. Det blir bara värre om jag ligger kvar i sängen. Det är bättre att gå upp direkt och göra något av ovanstående, och när jag sedan kommit ner i varv prova att lägga mig igen.

Ibland känner jag mig tryggare om jag lägger mig i soffan, för min soffa är kort men ganska djup så man ligger väldigt ombonat i den och det känns tryggare och lättare att sova så ibland.

Ambrosia39
2017-10-09 13:22
#4

Ta inte för mycket sömntabletter, det kan du dö av !!!  Känner du så flera gånger, ta akut kontakt med Psykakuten där du bor. Har du kontakt med psykiatrin och en psykiatriker? Har du någon medicin mot panikångest? Försök få medicin mot panikångest när attackarana kommer. Det är verkligen skitjobbigt med panikattacker, så förstår verkligen att du mår fruktansvärt dåligt av detta.

Mvh Ambrosia39

Upp till toppen
Annons: