Annons:
Etikettanhöriga
Läst 1686 ggr
[piffochpuff288382727]
9/2/17, 11:33 AM

Familjen förstår inte

Jag har social ångest och Asperger på det. Jag har väldigt svårt för att prata med människor och göra enkla saker… Jag vet inte hur många gånger jag har blivit utskälld för att jag inte gick upp till någon i affären och frågade om hjälp, och sedan blivit kallad värdelös och sjuk i huvudet. Jag har inte valt det här.. hur får man människor att förstå?? Speciellt ens familj? Hjälp :(

Annons:
Herveaux
9/2/17, 11:46 AM
#1

Finns det ingen inom vården som kan försöka få dina föräldrar att förstå hur din verklighet ser ut?
Har du någon att prata med om din sociala ångest, som en kurator eller psykolog?
Kan denne förklara för dina föräldrar?

Skickar över en drös med styrkekramar!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Stallmima
9/2/17, 12:23 PM
#2

Försök genom vården få samtalsterapi tillsammans med din familj så de kan få inblick i vad du känner. Lycka till!  🌺

Calcifer
9/18/17, 8:15 AM
#3

Tycker du ska ta med din familj på ett möte med din behandlare, så att de kan få en grundlig förklaring till din problematik och att du absolut inte är sjuk i huvudet eller nåt annat elakt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ambrosia39
10/10/17, 10:30 AM
#4

Tycker också du ska få till ett möte med psykiatrin och din familj, så psykiatrin kan förklara hur det är med social ångest och  Asperger. Och att dessa möten kan pågå flera ggr, inte bara en gång. Samt att du då kan förklara för din familj på mötena hur du upplever saker och att psykiatrin kan förklara varför du upplever det etc.

Mvh Ambrosia39

shiba123
10/10/17, 12:03 PM
#5

När jag har upplevt att omgivningen inte förstår mina problem så har jag skrivit ut bra sidor, gärna från sjukvårdens sidor, som de sedan får läsa. Då kan de kanske förstå att det är precis som du säger, att just detta är din verklighet.  Det är lättare att få familjen att förstå om det kommer från sjukvården.

shiba123
10/17/17, 10:51 AM
#6

#0  Hur går det för dig, hur mår du?

Annons:
Upp till toppen
Annons: