Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1429 ggr
Calcifer
2017-08-07 18:58

[X] Jag hatar mig själv.

Gräver en djupare och djupare grop för varje dag som går, kommer snart aldrig kunna ta mig upp. Gör val som är fel, känner mig fel och så totalt misslyckad. Det enda jag typ vill göra är att hjälpa och stötta andra, jag vill liksom inte att någon ska behöva känna som mig. Men känner mig som en fejk bitch (i brist på annat ord) när jag hjälper och ger råd när jag behandlar mig själv som smuts. Jag skäms för allt jag är och allt jag gör. Önskar att jag inte existerade längre. Poff. Borta från jordens yta. Utsuddad. All smärta jag sprider omkring mig, allt helvete jag tvingar min familj att gå igenom skulle försvinna.

Jorden skulle bli en bättre plats om jag inte fanns i den.

(Naturligtvis i enlighet med skrivreglerna är detta inget självmordshot eller liknande. Det är tankar som surrar hela tiden, varje dag, varje minut, och inget som kommer leda till något drastiskt. Bara så ingen oroar sig på den nivån.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
2Sirius
2017-08-07 19:54
#1

Kunde i princip skrivit det själv, men jag är inte lyckligt lottad att ha en familj på det viset, att riskera att förstöra för… Men även om jag gör endel bra saker också, så känns det som att det mesta blir fel, för jag har inte den mentala orken att göra det där lilla extra, så att saker blir Bra eller Riktigt Bra. Det mesta blir som mest halvbra vilket resulterar i att man skjuter halva jobbet framför sig, och ibland blir det mer jobb bara för det. Och det resulterar i ett allt högre berg med saker man ligger efter med, så man blir trött bara man ser det. Känner som du, vill hjälpa alla, så de inte hamnar i samma grop… Har ju dock insett att det finns dem som tycker att världen vore en sämre plats om jag inte var där… Det är mestadels därför som jag kämpar vidare, med ett litet hopp om att, en dag kanske det vänder…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
2017-08-07 20:13
#2

Jag ser dig skriva en massa kloka råd och vara ärlig. Det är inte att vara fejk. Så det tycker jag att du ska strunta i att du känner dig fejk. Man kan ge bra råd fast man mår skit. Eller så kanske du är ett steg närmare att bli snällare mot dig själv genom detta. Och du är en kämpe som blottar dina "fel" och problem.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2017-08-07 21:41
#3

Vet inte ens vad jag ska säga längre. Känner mig bara så ensam.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2017-08-07 23:21
#4

Skulle verkligen behöva någon att prata med via PM en stund, om det är någon som är intresserad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Loris M
2017-08-08 00:00
#5

Jag har skickat PM. Svara om du känner att du vill/orkar. 

Kram! 🤗

Ambrosia
2017-08-15 02:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Världen blir inte en bättre plats för att du lämnar den. Snarare en sämre plats. Du gör inte bara fel, känns som du är jätte bra på att se människor. Du gör ett bra jobb med det. Man är ej fake för man mår dåligt själv. Vill du pratar med jouren inom psykiatrin eller åker till psykakuten och berättar hur du mår och det nu. Du är troligtsvus här på jorden av en mening. Försök hitta den. Lev också för din familj och vänner. De kanske dör av sorg. Kram från Ambrosia

Annons:
Upp till toppen
Annons: