Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 882 ggr
Lona
8/4/17, 8:54 PM

Byt bild?

Alltså, jag tycker själv att det är skitlöjligt och lite pinsamt men jag får näst intill ångest av bilden med "Know the rules". Ingen aning om varför men det är så att jag drar mig för att gå in på sidan. Går det möjligtvis att byta mot någon annan bild…? Vore suveränt :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Calcifer
8/6/17, 1:55 PM
#1

Hur kommer det sig att just den bilden stör så mycket?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
8/6/17, 5:58 PM
#2

Ingen aning, försökte fundera på om det var förknippat med skolan (vi hade ju onekligen "svarta tavlan" när jag gick i grundskolan) men jag vet faktiskt inte. Den bara känns läskig :-( . Kanske för att jag tycker att det är fruktansvärt att bryta mot regler och den på något sätt indikerar att man är på väg att göra det - den ser liksom sträng ut? Det låter ju helt knäppt vilket jag själv inser men ångest är rätt sällan logisk…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zadeira
8/6/17, 7:56 PM
#3

Jag tänker, hur hemskt det än låter (och hoppas inte du tar det personligt TS), att viss form av ångest eller obehag "måste" man utsätta sig för och stå ut med. Vad gäller bilden i sig så ja, den inbjuder till att "på den här sajten finns det förhållningsregler man ska respektera", men på intet sätt är den i sig anklagande eller menat som att någon medvetet bryter mot reglerna.

Lona
8/6/17, 9:31 PM
#4

#3, Ingen fara, jag hade nog svarat likadant själv om någon annan varit TS ;-) . Jag är kluven, visst borde jag kunna hantera det här - och man kan definitivt inte ta bort allt ångestframkallande i sitt liv - samtidigt känns det som fel plats att "träna" på, eftersom det kan vara jobbigt nog att vara på sajten i sig när man mår skit, samtidigt som man får stöd här.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
8/6/17, 9:52 PM
#5

Anledningen till att det kan uppfattas som en skarp bild är inte för att jag syftar på att någon är på väg att bryta reglerna. Men på en sajt med ett så pass känsligt ämne är det så himla otroligt viktigt att vissa regler verkligen läses, och följs, för allas skull och välmående. Därför använder jag bilden inte för att hota med att man ska läsa reglerna, men för att ingen ska missa att kolla in dem så att vi slipper missförstånd eller andra tråkigheter ifall någon låter bli att läsa dem och gör något som kanske upprör andra medlemmar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
8/7/17, 1:01 PM
#6

#4 Jag förstår hur du menar, och givetvis vill man kanske inte träna på att hantera ångest hela tiden. Dock känner jag att jag tänker lite på om alla fick ångest/upplevde obehagskänslor av ett eller annat här på sajten som de tyckte man kunde ändra på. Skulle alla börja "det där ger mig ångest, kan ni ändra det, det är ju bara en bild/text" så skulle det bli väldigt rörigt och jobbigt för sajtvärden.

Annons:
Lona
8/7/17, 3:47 PM
#7

Hehe, det har ni för all del rätt i - och faktum är att bara genom att ventilera detta så är det liiite bättre! :-) Jag blir tossig på dessa trassliga känslor och reaktioner…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
8/7/17, 4:45 PM
#8

#7 Det gör absolut ingenting att du ville ta upp det och prata om det. Jag vill såklart att alla ska trivas, men som Zadeira säger så blir det svårt att göra alla nöjda om man börjar ändra på det som ett fåtal inte gillar. Känn dig absolut inte orolig, reglerna kanske "känns" hårda, men jag är absolut ingen okänslig person som slänger ut elaka varningar om någon råkar göra fel.

Råkar man göra nåt som inte är tillåtet säger jag i första hand till antingen i tråden till ingen specifik person (t:ex om en tråd går ifrån ämnet). Eller så skriver jag till personen i fråga och påminner dem snällt om regeln. Ibland redigerar jag också inlägg, men det är oftast när det handlar om lite allvarligare saker. 

De enda gånger jag är riktigt skarp är när någon går över en enorm gräns. Nu har det inte hänt på iFokus, men på ett utländskt forum där jag var moderator var det en person som sa åt folk att ta livet av sig och annat riktigt hemskt, där var jag stenhård, och höll inte tillbaka med hur inte okej det är att bete sig så.

Men för småsaker är det som sagt mest en liten påminnelse, inget som ska tas personligt eller som en utskällning. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: