Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 438 ggr
InkaAthilea
7/2/17, 5:44 PM

Lugna "stressfria" jobb

Hej!

Har postat detta på andra sajter också eftersom jag behöver så många tips som möjligt.

Har ni tips på jobb som har låg stressfaktor? Alla jobb har ju stress…det är ju ett jobb som ska utföras. Men som sagt så lite stress som möjligt…. behöver inte vara ett roligt jobb. Bomba på med allt ni kommer på. Glad

Är absolut inte lat, jag vill jobba men är extremt stresskänslig. Blir trött och okoncentrerad om det blir för mycket på en gång. Vill helst utföra en arbetsuppgift i taget, i en hyfsat lugn miljö. Gärna kundfritt men inget krav.

Har själv funderat på bibliotikarieassistent. Det är säkert stress där också. men det är i alla fall oftast en lugnt miljö.

Jobba i en park eller liknande med trädgårdsarbete. men har ingen utbildning

jobba i en liten lugn butik.  (har jobbat i större och stressiga butiker men får kraftig ångest när jag blir avbruten i mitt arbete och blir avbruten för mycket, te.x av andra kunder då jag redan hjälper en kund.

Skulle gärna packa och sortera saker om man får möjlighet att göra det i ett lugnare tempo. Typ nåt arkiv.  Löpande band har jag provat, det funkade inte pga tempot.  Har viss nedsatt motorisk förmåga. 

Så vad kommer ni på för yrken eller arbetsplatser som är lugna?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: