Annons:
Etikettdagens-positiva
Läst 1087 ggr
Calcifer
4/15/17, 1:31 PM

Strulet med CSN = avklarat.

Tror jag glömt att nämna det. Efter flera månader med panik och ångest och tårar och typ femton samtal till CSN plus en massa papper inskickade och ett besök hos skatteverket har CSN äntligen förstått att jag har ingen inkomst och ska därför inte betala för 2017, och inte heller för 2015 som de insisterade hur länge som helst. Jag har inte haft någon inkomst i Sverige (eller öht) sen typ 2012 så har ingen aning om vart de fått sina siffror ifrån. Nu har de äntligen accepterat det och jag behöver inte längre betala över 7000:- mellan maj/december. Hur skönt som helst för jag hade sån otrolig panik över hur fasiken jag skulle lyckas med det. 

Nästa år fyller jag 30 och då ska jag få hjälp av FK att få lånen avskrivna förhoppningsvis då min nedsättning är så pass grov att jag aldrig kommer kunna ha ett jobb med en tillräcklig inkomst för att kunna betala tillbaka.

En sten har fallit från mina axlar, helt klart.

Mer positivt är att nu är lillkissen kastrerad, nyvaccinerad och ID-märkt. Och äldsta katten har fått sitt årliga vaccin. Stackars lillplutten hade fått öronskabb så han är behandlad för det men som tur var slapp andra katten drabbas av det. Jag blev jätteförvånad då han verkligen inte visat några som helst symptom men nåja, nu är det avklarat och jag ska tvätta hans öron regelbundet och dubbelkolla om någon månad så det inte kommit tillbaka i så fall blir det en dos till. Tur som tusan att det är relativt vanligt och inte svårt att behandla åtminstone.

Mammas lillkisse. <3


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
4/15/17, 2:16 PM
#1

Vad glad jag blir för din skull. 💖 Själv håller jag på att stressa på vården. För den 13 maj så har jag inte rätt till sjukpenning med min diagnos. 😐 Spännande att inte vara frisk, ingen vet vad det är och tvingas jobba. Och skönt att katterna är "gjorda" också. Och jag är verkligen glad över att läsa att det löst sig för dig. Stor kram och glad påsk. 🐣

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
4/16/17, 12:50 AM
#2

#1 Tack, jag känner mig verkligen jättelättad!

Men gud vad jobbigt för dig. De kan ju inte tvinga dig att jobba bara för att de inte vet vad som är fel. 😕


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
4/16/17, 2:02 AM
#3

#2 förstår jag. Jo men tydligen kan man det och pröva mig mot andra jobb på arbetsmarknaden. Vem fan vill anställa en som inte kan gå och sitta långa stunder? Ja jösses.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
4/16/17, 1:56 PM
#4

Vad skönt att höra. Det har ju varit en hemsk börda på dig, men så skönt att det löser sig!

Calcifer
4/16/17, 2:06 PM
#5

Ja hemskt skönt. Mamma hade fått betala annars och då hade jag känt mig skyldig as fuck. Mamma är dessutom väldigt givmild nu. Köpte pyjamasbyxor för 100 kr med orden "100 kr är lite mindre än 7000…" xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ixtab
5/8/17, 12:18 AM
#6

Grattis 

🌺

Live long and prosper

Annons:
Stallmima
5/13/17, 3:31 PM
#7

Oftast går allt att lösa, vissa saker tar bara lite längre tid. Gratulerar så mycket att detta löst sig för dig!  🌺

Calcifer
5/13/17, 3:32 PM
#8

Tack hörni!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: