Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 590 ggr
aksaz
3/25/17, 11:47 AM

för låg nivå prov

Fick provsvar och skall in för att ta fler prov . då jag har för låga värden T4 , har misstänkt att det var nåt som inte kanske var helt ok, då jag är så trött .

Annons:
Calcifer
3/25/17, 11:50 AM
#1

Har du provat att äta D-vitamin? Inte för att något annat kan vara problemet men sedan jag började med det har jag fått en smula mer energi än innan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aksaz
3/25/17, 12:36 PM
#2

nej det har jag inte. får höra vad dom säger, sköldkörtel har låg funktion vet inte om jag kanske får nån medicin med hormoner, den styr så mycket i kroppen ämnesomsättning mm

Calcifer
3/25/17, 12:56 PM
#3

Då hoppas jag för din skull att du får hjälp!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Schhh
3/26/17, 12:52 PM
#4

Sköldkörtelfel gör ofta att man blir trött och nedstämd, så hoppas du blir hjälpt av medicineringen. Det kan ta några månader innan man märker effekt, men OM effekten uteblir är det viktigt att söka sig vidare, för det finns andra behandlingar. I så fall har du rätt att träffa en endokrinolog - om du inte redan gör det. Hoppas det löser sig i vilket fall!!

Adelynne
3/30/17, 9:54 AM
#5

Just sköldkörtelsjukdom ger symtom med bla psykiskt dåligt mående. Likaså b12 brist. Det är det första som ska utredas av läkare när en patient kommer in och har psykiska problem. Förr i tiden, långt innan man kunde ta dessa prover och hade kunskap om dessa fysiska sjukdomar, var sinnesjukhusen fulla av personer med B12 brist.

aksaz
3/31/17, 6:39 PM
#6

Undrar hur länge jag haft det här.

Annons:
Schhh
4/1/17, 4:07 PM
#7

#6 Omöjligt att säga, men oftast uppkommer det kring 40-årsåldern, alternativt efter en period av mycket stress. Viktigast nu är att du får hjälp att återställa balansen igen. :)

Upp till toppen
Annons: