Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1092 ggr
iza89
2017-02-10 22:53

Mår fruktansvärt dåligt pga min doktor

Ska försöka göra texten så kort som möjligt, även fast historien är lång.. :) Sommaren 2015 började jag bli trött, en trötthet som inte gick bort. Sökte hjälp på vc, de sa att jag hade b-vitaminbrist. Mådde bra ca 2 veckor sedan blev det ännu värre med tröttheten, fick tillslut panik och jag "gick in i väggen", kunde inte komma upp ur sängen helt enkelt. Blev sjukskriven men har träffat en rad olika läkare, den ena dummare än den andra. Fick veta att jag hade sån liten brist på b vitamin så jag inte behöver äta med för det (detta var en läkare som kollat på samma prov som jag tog första gången). Jag blev tillslut diagnostiserad med utmattning, ångest och deppression tillstånd. Jag bytte vc nyligen då min doktor inte förstod mig alls, och hade förhoppningen att få en ny bättre, men så fel jag hade.. Har varit hemma snart ett år nu, har inte fått någon slags hjälp förutom antidepp medicin som ej funkat. Får träffa min nya läkare som säger att jag måste börja jobba, förklarar att jag kommer inte klara av att jobba utan att ha fått redskap om hur jag ska hantera min stress och ångest och jag mår dessutom inte ens bra än. Men nej, det förstod hon inte alls och hon hade bestämt sig. Så, i måndags var det bara att börja jobba 25%, två timmar om dagen varje dag. Detta som ni kanske förstår var dömt att misslyckas, fick panikångest andra dagen och kunde inte gå upp. Har mått fruktansvärt dåligt hela veckan och har haft tankar på att jag inte vill finnas längre. Igår ringer min doktor, när jag mår så himla dåligt, och frågar om min mage. Nu helt plötsligt har jag B-vitamin brist igen. Men, anledningen till varför jag mår såhär dåligt psykiskt beror antagligen på min mage säger hon, ett magont som kanske beror på min alkoholkonsumtion. Jag säger till henne, som jag sagt förut, att jag aldrig dricker. "Ja jag vet att du sagt det, och det är inte det att jag inte tror dig MEN jag vill testa dig och se om det beror på det" Alltså kände mig så jävla kränkt! Blev så arg och ledsen! Får en doktor säga sånt? Jag berättade dessutom att jag mår så himla dåligt och jag inte klarar av att jobba. "Nähä, men tro inte att jag ändrar i ditt intyg". Hur kan de vara så kalla?! Jag vet att de har fått tillsägelser från FK men nån måtta får det väll vara. Det är som att hon inte tror att jag mår dåligt psykiskt, att det måste bero på nått fysiskt. Jag har inget att dölja så jag tänker ta det där jäkla provet. Att inte fått hjälp under denna tid samt har haft läkare som inte tror på en.. Ja det gör det hela så mycket värre. Ursäkta för lång text och om det blev lite "luddigt".

Annons:
akalle
2017-02-10 23:28
#1

Har inte ditt jobb företagshälsovård? Hade ni rehabsamtal innan du skulle tillbaka till jobbet? Har du pratat med FK hur du mår? Att din doktor tycker en sak men du inte håller med är inte ok. Hen ska lyssna på dig. Begär en annan doktor det är din rätt. FK kan hjälpa till med rehab. Är du med i facket, isf be dem om hjälp om du inte får hjälp någon annanstans. Lycka till

Aleya
2017-02-11 00:20
#2

Fy fan. Har träffat på två sådana läkare. En då jag var deprimerad och han sa: skaffa ett jobb och en hobby så blir allt bra. Andra träffade jag förra månaden för att jag har problem med ryggen och nerverna som går ner i benet. Fanstyget säger: Ne men du är inte sjuk. Det är bara kasta kryckorna och sluta släpa benet för det är inte bra att göra det. Rör på tårna (det är omöjligt) och gå till en sjukgymnast. Och ont i ryggen kan du inte ha för det är inget fel på den. Jag sa att sjukgymnasten vill inte röra mig då man inte vet vad det är. Han häver ur sig: ja men det är ju inget fel så det är inget som kan skada dig och göra dig sämre. (Kyss min röv gubbj-vel) Jag skulle säga byt läkare. Och säg att du kräver remiss till psykiatrin då du inte får hjälp och att du har testat jobba 25% och att det inte går. Du har rätt till detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
2017-02-11 03:41
#4

Tänk på vilken sajt ni skriver, att lägga fram sådana fruktansvärda anklagelser mot läkare är inte okej! Inlägg borttaget.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

iza89
2017-02-11 13:26
#5

Hur kan det inte vara okej..? Ingen vet ju vilka vi talar om? Tror knappast det är första gången människor skriver om andra här?

Calcifer
2017-02-11 13:27
#6

#5 Att anklaga människor för assisterat mord är inte bara olagligt men dessutom jävligt fult. Det tillåts inte här, punkt slut!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
iza89
2017-02-11 14:15
#7

Ahapp bara å ta bort inlägget då :)

Calcifer
2017-02-11 14:18
#8

Ja, jag gjorde det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

iza89
2017-02-11 15:26
#9

Ja vi har företagsvård men mina chefer tycker jag ska gå på vc. Eftersom allt gick så snabbt så hann vi med ett möte innan jag skulle börja jobba, vilket blev väldigt stressigt för både mig å chefer, dom tyckte även att detta var dåligt. Min handläggare på FK vet om allt detta och tycker oxå det är väldigt märkligt alltihopa.. Ska träffa en annan läkare till veckan, hoppas verkligen jag får hjälp :( (Off topic: trodde det var fel på mitt inlägg, därav mina svar. Hörde att nån kommenterat något galet).

IaMiaMaria
2017-02-11 15:30
#10

Skulle ni kunna ha ett möte med din chef, läkare och fk. Om du testar att arbeta 25% och det absolut inte fungerar så lär ju din chef se det och kunna stötta dig på mötet.

Kontakt med psykiatrin vore väl kanske också bra då de har mer kunskap om psykiska problem än läkaren på vårdcentralen.

Min Vc läkare tycker också att jag kan jobba, men när jag hade möte med fk och läkare på psyk så har jag numera sjukersättning då de bägge inte tycker att jag har någon arbetsförmåga i nuläge.

Tyvärr får man kämpa som bara den för att få sin rätt. Så ge inte upp hur skit jobbigt det än är.

Lycka till!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Thotis90
2017-02-11 17:18
#11

Jag förstår inte läkare, för det är oftast så att de tror att när man mår psykiskt dåligt så beror det på någonting fysiskt och när man mår fysiskt dåligt så sitter det i psyket…

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

iza89
2017-02-11 20:32
#12

Det är tur att jag har en bra chef, han förstod mig och ifrågasätter ingenting som jag är så van vid, samma med handläggaren på FK. Å det är ju så himla jobbigt att kämpa! Men det handlar ju om mitt liv trots allt.. på nästa doktorsamtal ska jag ha med min mamma, tror det är bra att ha med någon nuförtiden. Jag tycker man borde se att personen mår dåligt, fattar inte hur man kan vara så känslokall då? Undra om dom skulle vilja bli behandlade så, eller deras föräldrar eller barn.. då skulle det nog inte vara lika roligt.

Aleya
2017-02-11 21:34
#13

#12 om någon i deras familj hade blivit behandlad på samma sätt hade nog himmel och helvete rivits upp. Det jag har märkt är att vissa läkare tål inte att man vet mer än dom i vissa fall.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: