Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 3695 ggr
mjaoooo
2017-02-05 02:38

Varit otrogen. Hjälp :(

Inte för att jag är missnöjd med sexet eller med min kille. Jag nästan vet orsaken till det, jag mår psykiskt dåligt, jobbig uppväxt, dåligt självförtronde, alltid söker efter kickar som dämpar ångest för stunden. Saknar konsekvenstänkande. Vet att de inte är ngt att skylla på men jag vet ju att ångesten försvinner förstuden, känner mig omtyckt. Har väl stort bekräftelsebehov. Känner mig värdelös. Ska utredas för adhd/add/autism och min pappa var bipolär, kan ha drag utav de sa läkaren. GAD är jag diagnoserad med. Blir lätt uttråkad ä vill alltid ngt spännande ska hända, typ adrenalinkick. Jag vet hur dumt det är och hatar egentlugen otrohet. Kan de bero på psykisk ohälsa?? Eller är jag bara ett svin? Jag är en ärlig person och hatar att ljuga, vill berätta för min kille men är rädd för att ångra mig. Fattar inte varför jag är så dum i huvudet!!!! Inte så att jag är överdrivet kåt eller njuter av sexet när jag är otrogen. Ibörjan av vårt förhållande ville jag alltid ha sex med min kille, för de va nytt å spännande. Nu har jag tröttnat :( blir alltid så. Borderline har läkaren oxå pratat om, vet att diagnoser /dålig uppväxt inte är ngt att skylla på… tänker bara om de kan vara en orsak.. för mej jag läst de nångång. Fan vad jag är missnöjd med mej själv. Min kille vet om min problematik. Men tro han skulle dumpa mig direkt. Ändå vill jag säga sanningen. Ta konsekvenserna

Annons:
Calcifer
2017-02-05 03:02
#1

Jag kan inte säga vad det beror på men du bör berätta för din pojkvän och sedan vara singel tills du får hjälp med detta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mangemani4
2017-02-05 03:04
#2

finns ingenting som rättfärdigar, ursäktar eller gör otrohet mer ok, vare sig det handlar om fylla, depression, dåligt förhållande, psykisk ohälsa med mera, inget. du borde ha gjort slut innan du låg med någon annan, men nu är skadan redan gjord och du borde ha berättat DIREKT för din kille, men det gjorde du inte heller så nu kommer skadan att bli betydligt mycket värre när din kille får reda på det. den enda det är synd om är din ovetande kille och ju mer du drar ut på det hela, desto mer synd är det om honom och desto mer kommer du att göra honom förkrossad.

svår sits för din kille, berättar du, så blir han förkrossad och berättar du inte utan går vidare så kommer sanningen fram förr eller senare och han blir mer förkrossad. så, detta säger jag nu, enbart i tanke på din stackars kille, gör slut(visst, han blir ledsen då med, men mycket mindre ledsen än om han får reda på otroheten) och hoppas, för hans skull, att han aldrig får reda på otroheten.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Calcifer
2017-02-05 03:27
#3

#2 Du har rätt till din åsikt men detta är en sajt som oftast handlar om människor med psykisk ohälsa, man  behöver inte ta i dem med silkeshandskar men man ska tänka efter en gång till på hur man uttrycker sig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mangemani4
2017-02-05 03:37
#4

hur uttryckte jag mig fel tycker du? jag gick varken till personangrepp eller var elak, jag sa bara att det var synd om hennes kille och förklarade den bittra situationen hon själv harsatt hennes kille i. skulle jag ha gett henne ryggdunkningar eller försökt trösta henne? hade det varit mer ok?

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Calcifer
2017-02-05 03:38
#5

#4 Det finns ingen anledning till att trycka ner en människa som redan mår dåligt över sina handlingar. Släpp sidospåret.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Calcifer
2017-02-05 03:50
#7

Alla övriga inlägg som inte har med huvudfrågan att göra raderas. Detta är inte en tråd för att diskutera modereringsregler eller gå OT. 

/Värden


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tarantass
2017-02-05 03:50
#8

#0: jag tycker det här verkar för stort och känsligt för att ta över nätet. Har du, eller kan du skaffa, någon samtalskontakt inom vården där du kan ta upp det (och kanske annat)? Har du vänner du kan tala med under tiden, som skulle försöka förstå i stället för att fördöma dig?

För det här har du inte gjort för att du skulle vara dålig. Det är du inte. Du har problem, och för dig har det tagit sig det här uttrycket just nu.

*   *   *

#3, #5: jag håller med. Reagerade också starkt. Dessutom fördömer sig TS redan själv. Sådant kan vara farligt.

Sådant här gör folk nästan aldrig med ond vilja, och på TS verkar det ju absolut inte så. Man utsätter sig ju också själv för det man gör. Det kallas självdestruktivt beteende. En som skär sig skulle (hoppas jag) få vilja trycka ner. Samma sak gäller här.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
2017-02-05 03:56
#10

Nu när jag sitter vid datorn ska jag svara mer ordentligt på ditt inlägg TS.

Jag tycker först och främst att du måste vara ärlig mot din pojkvän, oavsett om det kommer såra honom och dig. Han förtjänar ärlighet, och det låter inte som att du mår psykiskt bra om du är otrogen etc för att få en kick ifrån det. Jag tycker du bör förbli singel för allas skull tills du fått hjälp av psykiatrin med dina problem.

Jag är singel för tillfället och jag måste vara singel tills jag får ordning på min självkänslan och kommer över vissa händelser från min ungdom som gjort att jag inte har någon känsla av att "detta är min kropp och bara jag bestämmer över den". Skulle jag vara i ett förhållande är det inte alls otroligt att jag skulle vara otrogen. Inte för att jag vill, men för att jag kan inte fysiskt eller psykiskt säga nej om någon vill vara fysisk med mig. Hjärnan och kroppen tappar all kontakt och det enda jag vill är att det ska vara över så fort som möjligt och jag har tyvärr "lärt mig" att säger man nej så spelar det ingen roll det händer ändå men det tar längre tid.

Så jag skulle vara otrogen, även om det inte är något jag vill, om jag hamnade i fel situation. Därför kan jag tills jag tagit itu med dessa problem inte vara i ett förhållande. Det betyder inte att jag tycker otrohet är okej eller att jag kan skylla på min skeva syn på sex och medgivande till sex. Men det betyder att jag tar ansvaret på mig för att förhindra att såra någon annan genom att inte ha ett förhållande.

Har du någon samtalskontakt du kan ta upp detta med?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mjaoooo
2017-02-05 06:51
#11

Ska berätta direkt när han kommer hem från jobbet. Mår piss. Kan inte hålla sånt hemligt

mjaoooo
2017-02-05 07:00
#12

Har en killkompis. Bara kompisar såkalrt. Ringde å pratade han lite men han skulle sova. Han sa jag fick kommaa till Han imorgon. Har redan packat mina saker. Är berädd på att han kmr slänga ut mig :( Vill ändå förklara varför…. men han kanske inte vill lyssna när han precis fått veta. Tänker säga som det va, att vi hamnade i säng. Egentligen ville ja inte, men är rädd att killkompisen skulle vela slutaa träffa mig. Vill bara bli omtyckt ;( fan vad jag förstör för mej själv. Tycker så synd om min kille, mer synd om han än.mej ;(

Calcifer
2017-02-05 07:11
#13

Hur han nu reagerar så får du respektera det. Oavsett varför du gjort vad du gjort så är det ju du som har skulden i det hela så att säga. Sen tycker jag ändå det är bra att du är villig att ta ansvar för dina handlingar. Bra att du tänker vara ärlig, sen får du helt enkelt se hur han reagerar och acceptera det. Tycker det låter som att du verkligen efter detta behöver vara singel och få hjälp via psykiatrin med samtalskontakt t:ex.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
mjaoooo
2017-02-05 07:15
#14

Har typ aldrig varit singel… eller under min tonår var jag alltid ensam, inga kompisar, inga fester inga pojkvänner i högstadiet. Sen i gymnasiet första året träffade jag min första kille, en idiot. Som ja va tsm med.fem år. Ett halvår senare blev jag tillsammans med han jag "har" nu. Känner mig lite trängd utav att alltid ha ngn hela tiden, är bara rädd för att va ensam

Calcifer
2017-02-05 07:16
#15

#14 Jag förstår det, men som det ser ut nu så tror jag du gör dig själv en enorm tjänst om du är singel. Dessutom så oavsett om man gör saker av en anledning så måste man ta ansvar för dem, och inget blir ju bättre om du skulle fortsätta må som du gör och är otrogen eller på annat sätt gör illa nästa pojkvän också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mangemani4
2017-02-05 13:16
#16

inte en enda utav er har ens nämnt killen som är offret och som det är synd om. ja ja, jag ska inte skriva mer

[Inlägget är redigerat av värden, tänk på hur du uttrycker dig!]

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Calcifer
2017-02-05 13:34
#17

#16 Då har du inte läst tråden och det är inget jag kan hjälpa dig med. 

Nog med OT!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

gunillapower
2017-02-06 10:51
#18

Det är lätt att ge råd när man inte själv sitter i skiten. Men ett tips kan vaära att Försöka att hitta något som kan ge dig samma kick.

Calcifer
2017-02-06 14:13
#19

#18 Fast om hon känner ett så starkt behov av en kick att hon sårar någon hon bryr sig om är det verkligen inte första steget att söka efter ett nytt "kick". För vissa människor kan de ju få de känslorna från helt harmlösa saker, men har man redan en psykisk problematik kan det vara rentav farligt att leta nya "kick".


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

gunillapower
2017-02-06 14:41
#20

#19 jag anser att man har samma rätt att ha ett förhållande även om man är en person som söker kickar. Jag tycker inte det är okey att vara otrogen. Därför är det viktigt (för att inte göra samma sak i kommande förhållanden) att man försöker hitta något annat som ger samma kick. Ts skriver ju att hon är nöjd med sin kille och sexet. Då antar jag att hon gjort detta enbart för kicken.

Annons:
Calcifer
2017-02-06 14:44
#21

#20 Nu har TS även talat om sin självkänsla och rädslan att inte bli omtyckt om hon inte ger sex, då är det inte läge att uppmuntra det tänkandet. Hon är värd mer, mycket mer, än att tänka så om sig själv. Och eventuella partners är värd mer också. Det TS bör göra även om det är svårt är att först få hjälp med sitt mående och tänkande. I sig är det som sagt inget fel med att söka kickar ur livet, men när man inte aktivt kan välja dem utan måendet väljer dem åt en är det en farlig dans.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

gunillapower
2017-02-06 14:52
#22

#21 där håller jag helt med dig! missade nog den delen och la fokus på kicken hon fick. Självklart ska det inte handla om att man gör något man inte vill för att känna det alla är värda att känna!

Calcifer
2017-02-06 14:56
#23

#22 Då är vi nog mer överens än vi tror. :)

Jag tycker som sagt själva konceptet med en kick inte är fel, men söker man det av fel anledningar…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

gunillapower
2017-02-06 15:03
#24

#22 absolut. Har läst lite mer nu och även dina inlägg. Måste bata säga även om det är ot att jäklar vad starkt av dig att stå imot "intimitet/kärlek" för att ta ta itu med dig själv och dina känslor. Det är nog väldigt lätt att söka svar från andra genom att ge andra sin kropp för att bli bekräftad. All kred till dig.

gunillapower
2017-02-06 15:16
#25

#23 menade jag ju ang. Föregående inlägg

vallhund
2017-02-06 23:13
#26

Sexmissbruk?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

akalle
2017-02-10 23:34
#27

Nu vet jag inte om du snackat med din kille. Men om han nu vet hur du mår och att du behöver bekräftelse så kanske ni kan leva i öppet förhållande samtidigt som du får hjälp med dina diagnoser. Sex och kärlek är trots allt inte samma sak.

Annons:
Tjeja
2017-02-10 23:44
#28

Håller med #27 !

Var öppen och ärlig, har du tur kan din pojkvän skilja på sex och kärlek och vill vara med dig ändå i  en öppen relation. Eller så blir du ensam. Då får du jobba med dig själv. Men kanske kommer ditt sexbehov av flera partners alltid finnas där ändå och kanske du rent ut av är polyamorös eller så. I så fall behöver du oavsett ha en ärlig relation där ni har ett öppet förhållande och låter varandra uppleva sex på annat håll när andan faller på. 

OM det nu skulle vara hur du faktiskt är och vad du faktiskt mår bra av! Ett stort OM alltså. För är du inte polyamorös eller polysexuell så är risken stor att du bara mår dåligt av att ha flera sexpartners oavsett hur stadig din basrelation är.

Men oavsett vilket. Det är viktigt att du är ärlig och att den relation du har med din partner är allt igenom transparent inför varandra. Då kan relationen överleva alla möjliga svårigheter. Men är man inte ärlig mot varandra blir det svårare att bygga en stabil hållbar relation (för att inte säga omöjligt).

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

OlgaMaria
2017-02-15 09:57
#29

Hur gick det mjaooo? Skickar en stor kram!! ❤️

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: