Annons:
Etikettot
Läst 1050 ggr
Calcifer
1/24/17, 1:45 AM

Dagens feltramp...

OBS! Läs hela inlägget innan ni reagerar!

Detta hände precis via dm på instagram. Tar bort namnen och skriver bara jag/hon.

Jag: Glömde ta Xanor i morse, så tog nu i stället.
Hon: Ah, okej. Hur många mg tar du?
Jag: 150.
Hon: VA? 
Jag: Ja, för tillfället. Ska be läkaren att få öka till 300 mg när vi ses i feb.
Hon: Men alltså, vafan säger du? Hur mycket har du tagit nu säger du? Du menar 15 mg?
Jag: Jag menar 150 mg…?
Hon: Nä, alltså, men hur mår du egentligen? Menar du verkligen 150 mg, nu?
Jag: Ja…
Hon: Nu ringer jag 112, och du är så jävla god att du följer med dem när de kommer, bråka inte, förstår du vad jag säger?
Hon: Direkt efter ringer jag dig och då ska du fan svara i telefonen, och våga inte lägga på innan de kommer!
Jag: Men va?

Jag: NEJ, VÄNTA, RING INTE 112, HALLÅ, RING INTE!!!!
Jag: JAG MENADE VOXRA! VOOOOOXRA!!!!
Hon: Herrejävlagud fyfan vad du skräms!
Jag: Förlåt, herregud, voxra, jag blandade ihop dem och pratade med en annan om atarax för en stund sedan, det blev kortslutning i hjärnan!
Hon: Jag tänkte väl! Och herregud hann jag tänka, hur korkad är inte du som tror på allvar att en läkare kommer skriva ut 300 mg om dagen!

Sen skämtade och skrattade vi en stund, men stackarn alltså, förstår att hon blev rädd!

Och för de som kanske inte är med i medicinsvängarna. Voxra äter jag för att jag ska få mer energi och inte vara så trött jämt, men brukar skrivas ut vid depressioner. Det är alltså jämförelsevis en väldigt mild tablett. Xanor är en benzo och en rejält stark sådan. Min dagliga dos (och det är en i överkant av vad man brukar få) är 1,5 mg (1 mg på morgonen, 0,5 på kvällen) så… 150 mg är typ överdos deluxe. Förstår verkligen att hon blev chockad. Hon blev ju orolig bara när hon trodde jag hade skrivit fel att jag menade 15 mg för det är fortfarande alldeles för mycket. Tur att hon är förstående, men stackars alltså. <3

(Och jag hoppas ingen tar illa upp, att situationen för vår del ledde till skratt, det här är ju ett ämne man kanske inte "får" skratta åt, men det blev ju verkligen så himla, himla fel.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
tk1971
1/24/17, 11:04 AM
#1

Ja, jag tänkte väl att det lät VÄLDIGT mycket med 150 mg Xanor… ingen läkare skulle skriva ut såna doser : )

Calcifer
1/24/17, 12:04 PM
#2

#1 Ja gud, hon trodde först jag menade 15 mg, men det är också otroligt mycket och ingen läkare skulle skriva ut det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
2/3/17, 5:30 PM
#4

Rensade bort ett anonymt inlägg om att 15 mg inte är mycket - av xanor är det faktiskt en riktigt hög dos om man inte har specifika anledningar men då det inte gavs någon förklaring så kände jag att jag inte vill förvrida att xanor är bra i de mängderna och att mår man dåligt så "gör det inget" om man tar 1 eller 10 extra för "äh, 15 mg är ju inget". Xanor precis som övriga benzo ska man vara väldigt noga med!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: