Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 800 ggr
aksaz
2016-12-28 21:14

Panikångest

Läste om en som haft panik attack och fått lära sig själv hur hon kom över det exempelvis framställa situation själv . otrevligt tycker jag. framställa den obehagligaste situationen man nästan känner till för att behärska den

Annons:
Aleya
2016-12-28 21:19
#1

Det är så man måste göra. Ser inget konstigt med det. Otrevligt är det men hur ska man annars lösa det om man inte kan hantera det? Antar att vederbörande går någon slags terapi och därför måste framkalla detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

aksaz
2016-12-28 21:30
#2

hon hade fått lärt sig själv , ett reportage i en tidning, ja men väldigt obehagligt, har själv något liknande

aksaz
2016-12-28 21:30
#3

hon hade fått lärt sig själv , ett reportage i en tidning, ja men väldigt obehagligt, har själv något liknande

Aleya
2016-12-28 21:37
#4

#2 jag ser ändå inget konstigt med det. Men har man problem tycker jag att man inte ska börja med att experimentera själv i första taget utan att man har vägledning av någon som kan detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
2016-12-29 13:45
#5

Det är egentligen inget konstigt tycker jag. Om man vet att vissa saker ger ångest eller panikångest så behöver man utsätta sig för det gång på gång för att "lära om" hjärnan till att inse att det inte är så farligt som man tror (beroende på diagnos och vad ångesten beror på såklart). Ett bra sätt är ju då att börja göra det i hjärnan först innan situationen verklgien faktiskt uppstår. Har man då tränat i förväg på det absoult värsta är kanske verkligheten inte riktigt lika jobbig eftersom man kommit över det i den tänka situationen.

aksaz
2016-12-29 18:28
#6

Ja , det är kanske en medicin i sig , om det görs kontrollerat , dela upp det liksom

Annons:
Calcifer
2016-12-31 14:55
#7

Egentligen är det inget konstigt som folk redan nämnt, däremot ska det i så fall ske, tycker jag, i kontrollerade former och med konstant kontakt med psykiatrin. Alltså inget man ska göra själv bara sådär - för tänk om man triggar nåt så det blir för mycket att hantera och det slutar katastrofalt?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aksaz
2017-01-01 10:41
#8

Ja , det är ju kanske folk som griper halmstrået, kanske inte finns hjälp för alla. Jag håller med om att vara försiktig.

Upp till toppen
Annons: