Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 718 ggr
Azalhea
2016-12-20 23:15

Problem att få i mig mat

Jag har alltid tröstätit när jag varit deprimerad och haft ångest men den senaste tiden är min matlust bortblåst. Jag känner ingen hunger öht. Jag är överviktig och har säkert tappat 10 kg under ett par veckor tillbaka. Får i mig en halv portion på dagen å en halv på kvällen men inget mer.. tar mina vitaminer osv. Är det någon mer än jag som har det såhär? Det är så konstigt i och med att jag alltid velat käka.. men å andra sidan har ångesten väldigt sällan varit såhär brutal.

Annons:
Calcifer
2016-12-20 23:29
#1

Är det något speciellt du tycker är extra gott? Eller något du kan känna att det kan slinka ner? Jag är också överviktig och brukar överäta när jag mår dåligt men ibland blir det tvärtom. Då brukar jag kunna få i mig tomatsoppa (den på burk), cola zero, och i vissa fall smörgåsrån med mjukost. Det är inte optimalt, men det är ju bättre än inget om det inte håller i sig flera månader.

Går du ner så pass kraftigt så pass fort så borde du söka läkarhjälp, för även som överviktig och knappt ätande (som jag varit inför en operation) går man inte ner så mycket om man äter tillräckligt, utan det låter snarare farligt. (Jag låg alltså på 800 kalorier om dagen och jag gick "bara" ner 1-3 kilo per vecka.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mangemani4
2016-12-20 23:31
#2

ett knep jag använder mig utav när jag går från off season till on season när jag styrketränar och går från en diet som kroppen ställer in sig efter(och aptiten likaså) och sedan ska börja äta i mängder igen, är att jag "maler" ned maten i en mixer och dricker tills kroppen har ställt in sig på den nya kcal mängden. dricka är mycket lättare än att äta, det tar inte emot lika mycket och du kan blanda i det din kropp behöver samt spä på med lite oljor för att öka kcal mängden. gör det i typ nån månad så ska du se att din aptit kommer tillbaka(om inte tidigare än så). om det smakar gott eller inte beror ju på vad du mixar, men annars är det bara att hålla för näsan och dricka.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

VildaVittra
2016-12-20 23:36
#3

Ett tips kan faktiskt vara att gå och simma, för ingen annan motionsform gör en så galet hungrig som den. Dessutom är den ångestlindrande. Ha gärna med någon eftersom du äter dåligt så du är säker i bassängen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Schhh
2016-12-21 04:46
#4

Är det möjligt att din minskade aptit beror på något annat än ångest? Förändrad livsstil? Nya mediciner? Du klarar dig utan ordentlig föda ett bra tag (kroppen är flexibel) och jag tycker inte du ska stressa upp dig i onödan. Hör helt enkelt av dig till din läkare och sikta på att ta hand om dig i övrigt. Motionera så gott det går, och ät det du kan helt enkelt. Förmodligen är detta något övergående.

Schhh
2016-12-21 04:50
#5

Tillägg: Menar att så länge du gör vad du kan (kontaktar läkare och försöker äta) så behöver du inte känna någon oro. Är inte meningen att förminska problemet på något vis.

Azalhea
2016-12-21 08:18
#6

Förändrad livsstil, möjligtvis till det sämre. Jag gör ingenting.

Annons:
Azalhea
2016-12-21 08:18
#7

Förändrad livsstil, möjligtvis till det sämre. Jag gör ingenting.

Calcifer
2016-12-21 08:28
#8

Det kan ju vara en förklaring till varför du heller inte känner hunger. Försök göra något som är lite fysiskt krävande, även om det bara är en kort promenad eller att du gör något hemma och se om det kan trigga igång lite hunger.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: