Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 591 ggr
aksaz
2016-12-15 22:13

Ångest

Läste om lars Forsell, han led visst hela livet av kraftig ångest, han sov bort ångesten, om det var med hjälp av medicin vet jag inte men jag har läst om det kan ha en läkande effekt. om man klarar att sova,

Annons:
Thotis90
2016-12-16 06:41
#1

Jag försöker vila (har sömnproblem) när jag har ångest. Jag upplever att det hjälper något.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annielle
2016-12-16 08:43
#2

Jag önskar verkligen att jag kunde sova bort ångesten, men har också sömnproblem och tvingas vila ett par timmar på dagen för att ångesten inte ska göra mig fullkomligt utmattad både fysiskt och psykiskt, men tyvärr är det ingen vila som jag liksom ser fram emot, det krävs både spikmatta, tungt täcke och mindfulness eller annan lugnande övning med någon som pratar för att det ska gå att ligga still över huvudtaget.

I övrigt vilar jag aldrig p.g.a. ångesten eftersom det brukar vara det sämsta för mig, har svårt att sitta still/vara still av ångesten.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Zadeira
2016-12-16 09:39
#3

Jag tycker inte jag gör annat än sover, men inte sjutton hjälper det mot ångesten som ändå kommer när man är vaken.

Calcifer
2016-12-20 17:41
#4

Det beror lite på hur man är som person tror jag. För mig har det aldrig hjälpt, för jag har så stora sömnproblem. Sen om man sover enbart för att slippa ångesten så tar jag för givet av att man sover mer än man "borde", och då är det ju inte heller bra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: