Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 792 ggr
Calcifer
2016-12-04 11:59

Läggas in på psyk.

Ska 2 timmar till en psykakut idag för utvärdering och risken finns att de vill lägga in mig, åtminstone över natten. Vad är det jag ska tänka på, vad ska jag ta med mig, etc? Jag vet egentligen inte alls hur det fungerar så all information är uppskattad!

(Vet såklart att det kan skilja från kommun till kommun, men så jag vet på ett ungefär i alla fall.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Ary
2016-12-04 21:55
#1

Jag skulle tagit med mig tandborste, schampo, mediciner (de har mediciner där men vissa storlekar på tabletter är tex inte 100% säkert att de har), laddare till telefon,  kanske pyjamas om man har specialla önskemål. Skulle man inte ha några saker alls så löser det sig också.. någon kan ju titta in med saker åt en senare och personalen hjälper en med vad de har så länge. 🙂

Azalhea
2016-12-04 21:58
#2

Hur är det egentligen att läggas in på psyk?

Ary
2016-12-04 22:14
#3

Å ena sidan är det lite jobbigt eftersom de vill veta vad man har med sig, ingenting skarpt osv, som på en flygplats. Det är ett ställe där många mår dåligt och de inte kan ta några risker att någon gör sig illa.

Å andra sidan finns det trygghet i att om man har ångest finns det personal några meter bort.

Den som vill vara ifred får vara ifred men får finna sig i att personalen tittar till/tittar in, frågar ibland hur man mår etc. 

Under tiden som man är på en avdelning brukar man få prova medicin och förhoppningsvis vara någorlunda inställd på den innan man åker hem.

Calcifer
2016-12-05 11:04
#4

Ska skriva ett ordentligt svar när jag kommer hem. Har jag tur blir det redan idag efter att ha pratat med överläkaren.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2016-12-05 21:34
#5

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: