Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 3332 ggr
galaxee84
2016-12-03 20:49

Panikångest vid förkylning?

Någon som har ångestproblematik som upplevt att ångesten blir VÄRRE vid virusinfektion/förkylning?

Annons:
Aleya
2016-12-03 21:34
#1

Jag får ångest om jag är sjuk. Men det är mer för att jag inte får luft och känner mig dålig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tjeja
2016-12-03 22:23
#2

Det är inte ovanligt att problem man har i grunden förvärras när kroppen mår dåligt. Så egentligen är det inte konstigt om ångesten ökar när man är sjuk. Det är ju en ytterligare ansträngni g för kroppen att vara förkyld. På samma sätt som man blir mindre glad och hängig också när man mår fysiskt dåligt.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Calcifer
2016-12-03 23:31
#3

Ja, absolut. Att man inte mår bra fysiskt hjälper ju inte den psykiska biten direkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

galaxee84
2016-12-04 00:07
#4

Tack för alla för era svar! 

Måste även fråga om ni känner igen känslan av att det brinner inombords,och att det känns iskallt inombords om vartannat, då ni får ångestattack?

Aleya
2016-12-04 00:51
#5

#4 nix. Jag blir bara väldigt skakig och pillig. Måste pilla på saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annielle
2016-12-04 10:05
#6

Ja, vanligt att ångesten eller annat psykiskt skitmående förvärras, gör det alltid för mig också.

Dröjer oftast flera veckor för mig  innan det går tillbaka till normaldåligt efter en förkylning/influensa eller liknande.

Känner igen det du beskriver om ångestattack att det brinner och blir kallt om vartannat också.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Azalhea
2016-12-04 10:11
#7

Så fort jag blir sjuk stiger min Ågren till skyarna. Angående varm och kall, svar ja. Väääldigt jobbigt. Ibland bränner det. Ibland isar.

Upp till toppen
Annons: