Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 687 ggr
Calcifer
2016-11-28 23:08

Självmordshot

Är som sagt ny Sajtvärd och kommer att gå över reglerna för att se om något behöver ändras, men detta är något som behöver en egen tråd då det är så pass allvarligt.

Det är fullt tillåtet på sidan att skriva att man mår dåligt och det är även okej att skriva om självmord utan specifika detaljer (som kan trigga eller ge idéer till andra). Men det är absolut förbjudet med självmordshot, speciellt anonyma sådana! 

Jag vet inte om det förekommit på denna sidan, men jag har varit med om det på andra sajter där jag varit värd/medarbetare och det är något jag ser väldigt starkt på. 

Om ni mår så dåligt att ni funderar på självmord så finns det krisnummer att ringa, om man inte vill ringa 112 (det kommer länkar och vidare information i skrivreglerna när jag gått igenom dem).

Det går även bra att skicka ett PM till mig så ska jag stötta i den mån jag kan - kom ihåg att jag dock bara är en helt vanlig privatperson utan utbildning inom psykiatrin, så några mirakel kan jag inte komma med. Jag kan lyssna och stötta om det krisar ordentligt, men jag kan inte göra mycket mer än så.

Om någon skapar en tråd där de hotar med självmord, säger hej då, eller liknande så kommer den att raderas. Är personen inte anonym så kontaktar jag dem med relevanta länkar och telefonnr via PM. Vill inte att någon ska ta illa upp eller känna sig undanskuffade om det skulle vara så deras tråd blir raderad. Men det är inte okej med sådana trådar för det kan göra väldigt stor skada på andra människor.

Väl mött.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
2016-11-28 23:14
#1

*tummen upp*

Farwuq
2016-11-29 08:18
#2

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Calcifer
2016-11-29 09:13
#3

Vi hoppas såklart att det aldrig ska behövas!🌺


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: