Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 900 ggr
Anonym
Anonym
2016-11-14 19:27

Panikångest

Kan man få panikångest i sömnen och hur "yttrar" det sig? 

har läst lite vad andra skrivit om sina panikångestattacker och sett att vissa tjöjs. Vaknade en gång av att jag tjöjdes som en galning med hjärtat i halsgropen och skakade… 

Kan man få lindriga panikångestattacker också eller är det allt eller inget? Brukar få "svårt att andas" genom att jag måste tänka på min andning och det känns som att andas i ett sugrör och vill helst bara lägga mig ner och gråta. Andningskänslan håller i sig ett tag sen släpper den. Ibland med några stickningar eller yrsel också. Kan det vara en form av "lätt" panikångest?

Annons:
Calcifer
2016-11-28 22:56
#1

Det är väl inte panikångest egentligen det jag upplever, men jag tror symptomen är relativt lika. Jag lider av nattskräck periodvis och sömnparalyser. Då känns det i princip som om jag har en panikattack.

Jag tror absolut man kan få panikångest i sömnen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Linlans
2016-12-08 19:23
#2

Jag har definitivt vaknat med ett ryck och känt att en panikattack var fullt utvecklad när jag öppnar ögonen. Mår otroligt illa vid panikångest, så det blir att kasta mig till toaletten och lugna ner mig där genom att andas och distrahera mig. 

Sen kan man ju få ''mini''panikattacker, alltså att den inte hinner utveckla sig helt till en ordentlig, utan att man hinner lugna ner sig, men just då mår man ju inte helt bra ändå och kan uppleva symptom. Tror jag, det är bara utifrån mina upplevelser alltså. 🙂

Supercoolninja
2016-12-08 19:36
#3

Okej, tack för svar!

Upp till toppen
Annons: