Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1585 ggr
LaPrincipessa
10/8/16, 11:23 AM

Normal ångestmedicinering?

Jag har andra mediciner också men mot ångest har jag 1mg Xanor depot på morgonen, 20mg Stesolid kl. 18 och 1mg Xanor depot på kvällen. Är detta en normal dosering? Utöver detta äter jag Leponex & Abilify.

Annons:
Honestyisdead
10/8/16, 11:28 AM
#1

Xanor verkar vara normal dosering.

Stesolid en tycker jag däremot är lite märklig att du ska ta varje dag när du äter xanor. Har för mig att stesolid är en "vid behov" medicin. 20 mg är mycket också.

LaPrincipessa
10/8/16, 11:36 AM
#2

#1 Jag har Stesoliden i förebyggande syfte för att inte må så dåligt på kvällen. Har precis börjat med Xanor depot så läkaren kanske tar bort Stesoliden när jag gått på Xanor Depot ett tag.

Honestyisdead
10/8/16, 11:39 AM
#3

#2 Det är enligt mig ingen medicin som ska tas i förebyggande syfte utan görs vid behov. Den är mycket beroendeframkallande nämligen. 

Hur gammal är du? Hur länge ska du äta xanor?  (Även den beroendeframkallande ) Max 8-12 veckor är rekommendationen.

LaPrincipessa
10/8/16, 11:48 AM
#4

#3 Jag är drygt 30 år. Jag vet inte hur länge jag ska äta den. Det kanske jag får veta vid nästa läkarsamtal! Det är iaf ingen långsiktig lösning tror jag. Innan hade jag Stesolid och Temesta vid behov men för att jag ska slippa ta tabletter så ofta så bytte vi till Xanor depot.

Raquel56
10/9/16, 5:51 PM
#5

Jag skrev ett inlägg på "Beroende" om riskerna med benzo- beroende och den
fruktansvärda abstinensen - jag har själv trillat dit och är nu inne på den nionde
månaden, det är helt olidligt ! På en sjukvårdssida finns det 60 symtom.
Jag upplevde det som helt otänkbart att vara utan men upptäckte det som jag
absolut inte ville tro på, att dessa tabletter i sig framkallar svår ångest.

Man ska helst inte äta mer än 6 veckor då det blir s.k. toleransökning och biverk-
ningarna kan köra igång redan då. Jag har läst flera berättelser där de nu är helt
ångestfria jämfört med när de tog tabletter.

Jag trodde väl aldrig någonsin att jag skulle skriva ett sådant här  inlägg då jag
blundade för konsekvenserna av årslånga intag av Stesolid och Xanor.
Men förr eller senare så måste man sluta, situationen blir helt ohållbar, då kroppen
bara vill ha högre och högre dos.
Jag vill inte på något sätt göra dig bekymrad men förr eller senare så klarar inte
kroppen mera och det finns inga genvägar för att slippa abstinensen, enbart att
"härda ut".

Honestyisdead
10/9/16, 7:02 PM
#6

#5 Nu hade du ätit stess i 15 år. Lite skillnad från ts som precis börjat med xanor.

Annons:
LaPrincipessa
10/12/16, 7:02 PM
#7

#3 Hade läkarsamtal igår och nu ska vi ta bort Stesolid helt! Så den enda benzo jag kommer ta är Xanor!

Honestyisdead
10/13/16, 7:59 AM
#8

Det är ju bra :)

LaPrincipessa
10/13/16, 10:48 AM
#9

#8 Kan man få utsättningssymptom på Stesolid och Temesta fast man har Xanor? Är lite skakig och darrig tex!

LaPrincipessa
10/13/16, 10:50 AM
#10

#8 Inte så farligt skakig, mer måttligt darrig. Inget som stör och det kommer bara ibland!

Upp till toppen
Annons: