Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 3029 ggr
Anonym
Anonym
2016-09-28 20:29

Lindra ångest?

Jag hade panikångest/ångest för ca två år sen och nu har det har kommit igen, fast den här gången mest i fysisk form.

Det känns som att hela jag skakar fastän jag inte gör det, det pirrar i armar, ben och mage och i huvudet känns det som att det bara går runt. Jag vet vad det beror på, och kan tyvärr inte ta bort orsaken, men kan jag lindra ångesten något? Jag minns verkligen inte vad jag gjorde förra gången..

Annons:
Schizooliza
2016-10-05 05:38
#1

All ångest går att lindra och bota och tom bli av med för den som vågar orkar o vill. Ångest är en känsla och varningssignal från hjärnan som alltid går att spåra till det som orsakat den. Och går även att medvetandegöras hos de som varit med om lite extra stora trauman så de har trängt ner orsaken till det undermedvetna så pass länge att de inte kan komma åt orsaken själv. Du säger att du vet i stora drag orsaken bakom din ångest men att du inte kan ta bort själva orsaken. Helt rätt men du kan göra mycket annat med den med tankar o känslor och med en inre analys kan du komma till insikt till vad som ledde fram till orsaken och kanske blrjar förstå hur den uppstod och bara en inre flrståelse för hur man har präglats av sina förutsättningar kan ge stor lindring i sig. Och sedan att med någon trygg partner vän el psykolog också gå tillbaka till det hemskaste minnet i en känsla av trygghet och laddar om det trauma el obehagliga du upplevt som startade allt och bara krasst flrsöker acceptera det och fyller minnet med en ny trygg behaglig känsla är faktiskt en metod som verkligen funkar. Alt om det är ett problem som du kanske måste lösa o ev flytt ifrån el liknande så måste du ju flrsöka analysera själva orsaken i sig för att veta om du kan glra något o ev med hjälp el om ångesten kommer från någon slags obearbetad händelse av nån form av skräck el rädsla el likn. Våga öppna upp ditt undermedvetna o lyft på locket flr där har du alla känslirna som är vårt absolut sannaste och äldste språk som är till för att spåra och alltid leder en rätt. och ju mer du släpper fram dom ju mer kommer du att förstå o desto större chans att att kunna läka o bota dig själv i grunden vilket kan vara ett jävla hästprojejt o ta sig tid till under en period o kan behövas stöttas med ångestdämpande medicin som benso tills man jobbat sig fri o då kommer belöningen som var värd allt. Kram o lycka till.

Skowne
2016-10-15 09:30
#2

Har exakt samma symptom och fler därtill. Aldrig känt så här innan och jag är bokstavligt talat lite rädd för mig själv. Det började efter 3 veckor utomlands, antagligen för att jag har för mycket hemlängtan.

Varit inne på sjukhus 2 vändor med bra resultat båda gångerna, hjärtat pumpade något snabbt dock när jag kom in. Typ 90-100. 

Har gjort en liten lista till mig själv som jag gärna delar med mig av, kanske finns något som kan vara till nytta:

Saker som hjälper förebyggande:

  • Ta det lugnt och göra saker långsamt.
  • Andas lugnt och försöka tänka positiva tankar.
  • Undvika situationer som du är ”rädd” för.
  • Hitta på saker och inte vara still

Saker som hjälper under tiden:

  • Tumme på handleden och känn pulsen.
  • Vänster hand på bröstet och andra på magen, andas långsamt. För djupa andetag inte bra för mig tror rek. från internet.
  • Visualisera / minnesträna 
  • Finger på halsen och ”dämpa” pulsen.
  • Ha tummarna lätt för näsan när man andas ut.
  • Ta ett djupt andetag, håll andan tills jobbigt och sen andas ut sakta. Ibland jättebra ibland förvärrar.
  • Skriva i lugnt tempo för att få tankarna på annat och för att försöka koncentrera på något fast sinnet är stirrigt.
  • Åka till sjukhus och få bekräftat att allt är bra.

Saker som gör det värre:

  • All form av mat i stora mängder (normala portioner). Ät istället några bitar av något lite då och då.
  • Googla olika sjukdomar och känna efter om man lider av det ena eller andra.
  • Ha många bollar i luften. T.o.m att ha för många flikar uppe i webbläsaren.
  • Sorg hemlängtan
Upp till toppen
Annons: