12. Behandling och Mediciner

Utsättning av antidepp - venlafaxin

2016-09-12 12:19 #0 av: guppieglad

Hej! Jag har satt ut antidepp nu i ca 4 veckor och undrar när biverkningarna och egentligen allt medicinen är är ur mitt system. När försvann medicinen helt för er?
(får nämligen extrem hunger och viktuppgång av denna och efter ett år så klarar jag inte av det mer)

Anmäl
2016-09-12 12:34 #1 av: [Twinnflower]

Jag gjorde det dåraktiga beslutet att sluta tvärt med mina (hade också ätit i cirka ett år). Har nog aldrig varit så sjuk som då. Feber, svettningar, skakningar, stötar inne i huvudet (kan inte beskriva), ångest, djup depression. Det tog ganska exakt fyra veckor för mig. Första veckan var fruktansvärd. Andra veckan var hemsk. Tredje veckan var jobbig. Fjärde veckan var helt okej. 

Anmäl
2016-09-12 12:39 #2 av: Aleya

Jag hade inga problem att sätta ut venlafaxin. Det var fort ute ur systemet. Men jag blev helt knäpp av citalopram. Jag mådde dåligt i flera månader för att jag satte ut det för snabbt. Eller rättning, läkaren sa aldrig att jag skulle trappa ner, så fick ett helvete.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.