Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 946 ggr
molbojse
2016-09-08 12:30

Hur gör jag nu?

Hej alla!

Nu har jag och min sambo fått en lägenhet i Tystberga strax utanför Nyköping. I dagsläget bor vi båda i Stockholm och jag har ju hela min vård här. Eftersom vi flyttar och skriver oss i ett annat län så får ju det effekt på min vård också.
Det jag undrar nu är lite hur jag går tillväga för att få över så jag kan få vård i Nyköping istället? Min terapeut sa att jag skulle prata med kommunen om ifall de kan bevilja att betala för att jag fortsätter min vård i Stockholm då jag fått en fantastisk terapeut jag helst inte vill tvingas sluta med.
Jag har endast flyttat runt i Stockholm så inte haft behov av att byta vård.

Vem ringer jag? Vad ska jag fråga efter?

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Annielle
2016-09-08 14:49
#1

Borde inte din terapeut veta det?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

molbojse
2016-09-08 15:35
#2

#1 Hon sa att jag skulle ringa kommunen. Kommunen har ju dock hand om allt möjligt så var lite så jag tänkte med vem jag skulle ringa och vad jag ska fråga efter.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

IaMiaMaria
2016-09-08 16:04
#3

Ring kommunväxeln och fråga vem du ska prata med om ärendet, om du kan få vård i kommunen fast du byter kommun, de brukar ha bra koll på vem som har hand om vad.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annielle
2016-09-08 17:50
#4

Tänkte att hon borde veta vem eller vad för instans inom kommunen, men annars är det ju som IaMiaMaria skriver du får göra.

Hoppas att det går bra! 🌺

Var dig själv, det finns redan så många andra.

molbojse
2016-09-17 11:52
#5

Jag har pratat med både kommunen, Nyköpings sjukvård och vårdgarantin. Visade sig att så länge jag har öppenvård kan jag ha den var jag vill! Jag kommer alltså kunna fortsätta med min vård i Stockholm trots att jag byter adress och hamnar i en annan kommun :D Hurra!

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Upp till toppen
Annons: