Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1012 ggr
tjejenmedmassafrågor
2016-09-04 23:09

Hjälp mig

Hej, jag är en tjej på 18 år. Jag har alltid varit överdrivet orolig för allt och alla. Men de senaste åren har det börjat bli jobbigt. Jag vågar inte låta min mamma köra bil ensam då jag är rädd att hon ska krocka, då vill jag vara med och ha koll så jag slipper oron. Jag får panik så fort någon bara hostar till vid matbordet eller om någon sätter lätt i halsen. Osv osv… Jag är också väldigt nojjig när det gäller mig själv, så fort jag får någon ovanlig åkomma, typ något konstigt utslag eller får ont i magen får jag panik och tror det är något farligt. Vet någon vad detta kan bero på eller vad jag kan göra åt det? för det börjar bli väldigt jobbigt ☹

Annons:
[3RaraHusdjur]
2016-09-04 23:22
#1

Du kanske har tvångsneurotisk karaktär. Du kanske kan googla och se om det känns som du, då hittar du lite hjälp?

immobilized
2016-09-05 15:02
#2

Pratat med en psykolog eller dyl om detta? Annars - gör det. Det måste vara enormt påfrestande att vara så orolig hela tiden. ❤️

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annielle
2016-09-05 19:48
#3

Ja, prata med någon som kan detta, det kan vara så att du lider av GAD, det vill säga generaliserat ångesstsyndrom vilket är som du beskriver väldigt jobbigt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: