Annons:
Etikettsocial-fobi
Läst 2017 ggr
Herveaux
2016-07-27 18:13

Studera med social fobi?

Är det någon här som vill berätta hur det fungerar för er att studera med social fobi?

P.g.a en djup depression (taskig uppväxt, mobbning….) med självskadebeteende så gick jag aldrig gymnasiet.
Påbörjade år 1, men det rasade direkt, sen vart det en massa speciallösningar med praktik tills jag fyllde 18 och ämpades över till arbetsförmedlingen.

Efter att ha kastats runt på flera olika arbetsplatser rasade livet igen ner i en depression. Då var jag 21år och fick diagnosen social fobi.
Efter kämpande med KBT så kände jag mig toppform och startade ett eget företag som jag nu haft i ca 7år.
Det har varit berg och många dalar, men tack vare min fantastiske make har jag kunnat jobba så mycket som jag orkar och klarar av.

Men, till saken, det har börjat klia lite att gå vidare i livet, det finns nya saker jag skulle vilja prova, men då sätter min låga utbildning käppar i hjulet.
Att börja plugga igen skulle vara roligt, då jag tycker om att läsa och lära mig nya saker, men skolmiljön skrämmer livet ur mig!

Är det någon här som klarar av att studera trots social fobi? Läser ni på distans?
Om ni inte vill skriva här får ni jättegärna skicka PM.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
jenmjao
2016-07-27 18:26
#1

Jag har socialfobi och jag pluggar (inte så mycket) igen mig lite nu, och jag går i en skola där alla pluggar igen sig, Det är mycket mycket mycket trevligare stämning och allt det där som skrämde än i skolan är inte där, Det är mindre jobbigt att vara i skolan än att gå förbi folk på stan. Jag hoppas det finns fler såna skolor och fler kan uppleva det!

Herveaux
2016-07-27 18:46
#2

#1 Låter ju suveränt! 👍
Hur många är ni i din klass eller grupp? På ett ungefär?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

jenmjao
2016-07-27 19:14
#3

#2 Det är totalt olika varenda lektion, ibland har vi varit endast 5styckna, annars upp till kanske 25-30pers! Så det beror helt tid på dagen och själva dagen (vissa har dubbellektioner vissa dagar och måste välja vilken dom måste gå på). Läraren är totalt underbar, han frågar alla, han tycker inga frågor är dumma, även om dom flesta frågorna vi ställt varit ganska korkade och uppenbara.

Herveaux
2016-07-27 19:34
#4

#3 Wow, vilken underbar lärare! 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

jenmjao
2016-07-27 19:37
#5

#4 Jag hoppas du inte är för rädd för att prova på; kom ihåg att det alltid går att backa, Med allt. Man är inte misslyckad för att man behöver träna mer på något. Och vågar du prova på kommer du nog bli förvånad över skillnaden på "bilden" du redan har av att studera och bilden du kommer få av att studera, Att vara i en skola utan mobbare, utan små psykopater (som då var ganska stora för än själv), Att bara kunna göra det man skulle ifrån början, det är underbart! Jag hoppas du testar på och får en positiv upplevelse 😃

Herveaux
2016-07-27 19:39
#6

#5 Tack så jättemycket för pepp, det behövs verkligen! 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: